Звіт про роботу відділу освіти Бородянської селищної ради за 2022 рік

by hostwx

На території Бородянської селищної територіальної громади натепер функціонує 7 закладів дошкільної освіти, 11 закладів загальної середньої освіти та 3 філії, КУ «Інклюзивно-ресурсний центр», КЗ «Бородянська дитячо-юнацька спортивна школа», КЗ «Бородянський центр дитячої та юнацької творчості», як зазначає начальниця відділу освіти Бородянської селищної ради – Наталія Новікова.

Дошкільна освіта. У Бородянській селищній територіальній громаді створено всі необхідні умови щодо охоплення дітей дошкільною освітою. Мережа закладів дошкільної освіти Бородянської селищної ради налічує 7 закладів дошкільної освіти та 5 дошкільних підрозділів у складі «заклад загальної середньої освіти – заклад дошкільної освіти». Усі заклади комунальної форми власності.

За фактичною мережею ЗДО Бородянської територіальної громади на 2022/2023 навчальний рік, затвердженою рішенням виконавчого комітету Бородянської селищної ради від 05.09.2022 № 251, функціонує 42 групи, які відвідують 716 вихованців, у тому числі:

– 6 груп раннього віку;

– 8 логопедичних груп;

– 13 інклюзивних груп;

– 5 різновікових груп.

В очному режимі 2022/2023 навчальний рік розпочали 6 ЗДО, окрім Новозаліського ЗДО «Веселка», де тривають роботи з підготовки укриття. Проте старша група цього закладу, за рішенням виконавчого комітету Бородянської селищної ради, працює на базі Опорного закладу освіти «Новозаліський ліцей» як група короткотривалого перебування. Дошкільний підрозділ Опорного закладу освіти «Загальцівський ліцей» не працює до уведення в експлуатацію модульного садочка на території зруйнованого закладу та до завершення робіт в укритті.

Загальна середня освіта. У 2022/2023 навчальному році функціонує 11 закладів загальної середньої освіти (з них 2 опорних заклади освіти: Опорний заклад освіти «Загальцівський ліцей» з філіями: Качалівською та Новобудською і Опорний заклад освіти «Новозаліський ліцей» з Шибенською філією), 167 класів, у яких навчається 2898 учнів.

У зв’язку з уведенням воєнного стану у 2022/2023 навчальному році не відкрито групи подовженого дня.

У перших класах навчається 223 учні, в 10-х класах – 135 учнів.

Очне навчання у 2022 році було організовано для 897 учнів у 6 закладах загальної середньої освіти (Новозаліський ліцей, Новогребельська гімназія, Новокорогодська гімназія, Мирчанська гімназія, Пилиповицька гімназія, Майданівська гімназія) та 89 учнів у Качалівській філії та Шибенській філії.

Дистанційно через відсутність укриття навчалися 427 учнів у Загальцівському ліцеї, Бородянській гімназії та 18 дітей у Новобудській філії.

За змішаною формою організовано навчання для 1666 учнів у трьох закладах загальної середньої освіти (Бородянський академічний ліцей, Бородянський ліцей № 1, Дружнянська гімназія). Початкові класи обох Бородянських ліцеїв навчаються очно в приміщенні Бородянського академічного ліцею в три підзміни, оскільки готове до експлуатації укриття вміщує 150 осіб. Навчання для початкових класів Дружнянської гімназії тимчасово організовано в приміщенні Дружнянського ЗДО «Струмочок».

Навчання за сімейною (домашньою) формою організовано для 141 учня, за екстернатною формою навчаються 187 учнів, педагогічний патронаж організовано для 17 учнів.

Організація інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти. У 2022/2023 навчальному році сформовано мережу навчальних закладів з інклюзивним навчанням та вихованням дітей: у 6 закладах дошкільної освіти та дошкільному підрозділі (Новокорогодська гімназія) функціонує 13 інклюзивних груп, охоплено 20 вихованців з особливими освітніми потребами; у 9 закладах загальної середньої освіти – 18 інклюзивних класів, охоплено 22 учні.

З метою забезпечення кваліфікованої допомоги в засвоєнні навчального матеріалу учнями з особливими освітніми потребами  в інклюзивних класах до  штатних розписів введено посади асистентів вчителів та посади асистентів вихователів.

Робота Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр». За 2022 рік фахівцями КУ «ІРЦ» було проведено 80 комплексних оцінок розвитку дитини, з яких 47 дітей віком від 2 до 5 років і 33 дитини – від  6 до 18 років.

За зверненнями на комплексну оцінку було направлено 47 дітей дошкільного віку та 33 дітей шкільного віку.

За результатами комплексних оцінок 2022 року

  • 54 дитини мають функціональні труднощі;
  • 8 дітей мають навчальні труднощі;
  • 7 дітей мають інтелектуальні труднощі;
  • 5 дітей мають соціоадаптаційні труднощі;
  • 2 дитини мають фізичні труднощі;
  • 1 дитина не мала особливих освітніх потреб;
  • 3 дитини за результатами правильної організації інклюзивного навчання зняті з обліку та вже не мають особливих освітніх потреб.

За період 2022 року 9 дітей, які мають інвалідність (з них 1 дитина від 2 до 5 років і 8 дітей від 6 до 18 років), пройшли комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку.

Також фахівцями КУ «ІРЦ» було здійснено більше 111 індивідуальних консультацій для батьків та педагогічних працівників закладів освіти, було надано 403 корекційно – розвиткових послуг (занять).

З метою забезпечення ефективності освітнього процесу дітей з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання створені команди психолого – педагогічного супроводу в кожному закладі освіти з інклюзивною формою навчання, за кожною командою супроводу закріплений фахівець ІРЦ.

На базі установи протягом 2022 року було проведено 2 заходи (в онлайн та офлайн режимах) для педагогічних працівників.

Організація харчування. Відповідно до Програми організації харчування учнів закладів загальної середньої освіти Бородянської селищної об’єднаної територіальної громади на 2022 рік за рахунок коштів місцевого бюджету організовано безкоштовне харчування для таких категорій дітей:

– дітей-сиріт;

– дітей, позбавлених батьківського піклування;

– дітей з інвалідністю;

– дітей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»;

– дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах та групах;

– дітей з числа внутрішньо переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів;

– дітей, один із батьків яких загинув (пропав безвісти), помер під час захисту незалежності та суверенітету України;

– дітей, батьки яких загинули в зоні АТО (ООС), або стали особами з інвалідністю;

– дітей, батьки, або особи, що їх замінюють, є учасниками АТО (ООС), учасниками бойових дій та батьків інвалідів війни 2 групи;

– дітей із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах;

– дітей із багатодітних сімей з числа учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.

З 01.11.2022 відповідно до рішення сесії Бородянської селищної ради додано ще одну пільгову категорію дітей, які мають право на безкоштовне харчування, діти, батьки яких брали та беруть участь у бойових діях у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України (на підставі довідок, виданих відповідними уповноваженими органами).

Підвезення учасників освітнього процесу до місця навчання/роботи та у зворотному напрямку. У 2022 році відділом освіти отримано 5 шкільних автобусів.

Від початку 2022/2023 навчального року до Опорного закладу освіти «Новозаліський ліцей» та Шибенської філії підвозяться 45 учнів;

з 01.12.2022 на запит директорів та через відсутність рейсових автобусів перевізника надано два шкільних автобуси для підвезення учнів до Мирчанської гімназії (19 учнів) та Новогребельської гімназії (22 учні).

29 учнів доїжджали до місця навчання рейсовими автобусами ТОВ «СОВ-Транс» за двома маршрутами (Озірщина – Новий Корогод, Дмитрівка – Новий Корогод).

На підвезення педагогічних працівників до місця роботи у 2022 році кошти не виділялися.

Медогляд. У 2022 році 603 працівники закладів та установ освіти пройшли плановий медичний огляд. Контроль за проходженням медичного огляду учнів та вихованців у закладах дошкільної та загальної середньої освіти здійснюється медичними працівниками.

Методична робота в закладах освіти. У 2022/2023 навчальному році методична робота в закладах освіти здійснюється відповідно до основних нормативних документів та комплексних програм розвитку освіти Міністерства освіти і науки України (Закон України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про інноваційну діяльність», Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року) та спрямовано на підвищення й удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників, зокрема й молодих педагогів, ефективності організації освітнього процесу, роботи над всебічним професійним розвитком.

Модель методичної роботи побудована відповідно до пропозицій та потреб педагогів через діяльність педагогічних студій та майстер-класів. На 2022/2023 навчальний рік організовано роботу 12 методичних формувань педагогів, сплановано діяльність кожного із об’єднань. Відділом координації методичної роботи та неперервної педагогічної освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів схвалено роботу обласної професійної спільноти вчителів біології та екології на базі Опорного закладу освіти «Новозаліський ліцей».

У першому семестрі 2022/2023 навчального року організовано та проведено 5 онлайн-засідань методичних об’єднань (бібліотекарів; біології, хімії, основ здоров’я; початкових класів; логопеди і психологи закладів освіти); триденний тренінг для психологів та соціальних педагогів закладів освіти був проведений в очному режимі; також очно пройшла зустріч психологів та фахівців інклюзивно-ресурсного центру.

Олімпіади. У 2022/2023 навчальному році проведено Всеукраїнські учнівські олімпіади з 12 навчальних предметів. У І (шкільному) етапі учнями виконано 313 робіт, у ході ІІ (регіонального) етапу учнями п’яти закладів освіти 84 роботи. Апеляції щодо оцінювання конкурсних робіт не надходили.

У 10 олімпіадах ІІ (регіонального) етапу взяли участь учні Бородянського академічного ліцею та учні Новозаліського ліцею, у 3 – учні Мирчанської гімназії та учні Новокорогодської гімназії, у 2 – Загальцівського ліцею.

У ІІ етапі олімпіад учні вибороли 14 дипломів І ступеня (з них 4 (28,5% – учні сільських шкіл), 18 дипломів ІІ ступеня (з них 9 (50%) – учні сільських шкіл) та 9 дипломів ІІІ ступеня (з них 3(33%) – учні сільських шкіл).

Грамотою за участь у ІІ (регіональному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад нагороджено 12 учнів.

5 призових місць та 1 грамоту за участь на ІІ (регіональному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів здобув Дмитренко Владислав, учень 11 класу Новозаліського ліцею, по 2 призових місця та 1 грамоті – Мележик Анна, учениця 10 класу Бородянського академічного ліцею та Бриль Назарій , учень 7 класу Новозаліського ліцею, 2 призових місця – Тімкова Олена, учениця 8 класу Бородянського академічного ліцею.

Низький показник участі учнів закладів освіти в олімпіадах з астрономії, трудового навчання, екології.

Найпопулярнішими серед учнів є олімпіади з української мови та літератури, математики та англійської мови.

У ІІІ (обласному) етапі Бородянську селищну територіальну громаду представлятиме 20 учнів.

Учнівські конкурси. З метою вшанування творчої спадщини Тараса Григоровича Шевченка, виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу, виховання у молодого покоління поваги до мови і традицій свого народу, підвищення рівня мовної освіти в Україні в листопаді 2022 року було проведено І (шкільний ) та II (регіональний) етапи XIII Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, участь у якому взяли лише учні Бородянського академічного ліцею.

У І етапі взяли участь 15 учнів 7-11 класів, у ІІ – 4 учні, у ІІІ – 3 учні. У ІІІ етапі двом учням до призового місця не вистачило 1 бала.

З метою утвердження державного статусу української мови, піднесення її престижу серед учнівської молоді, виховання шани до культури і традицій українського народу в листопаді 2022 року в закладах загальної середньої освіти було проведено І (шкільний ) та II (регіональний) етапи ХХІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. У І етапі взяли участь 43 учні 3-11 класів із чотирьох закладів загальної середньої освіти (Бородянський академічний ліцей – 19, Новозаліський ліцей – 7, Новокорогодська гімназія – 10, Новогребельська гімназія – 7). У II етапі Конкурсу учнями виконано 11 робіт, троє учнів представлятимуть громаду в ІІІ (обласному) етапі.

Станом на 01 лютого 2022 року при закладах загальної середньої освіти Бородянської селищної ради зареєстровано 9 музеїв різних профілів, у тому числі: 2 – історичного, 2 – етнографічного, 5 – краєзнавчого.

Створені та функціонують музеї при Бородянському академічному ліцеї, Бородянській гімназії, Дружнянській гімназії, Загальцівському ліцеї, Новогребельській гімназії, Новокорогодській гімназії, Новозаліському ліцеї, Пилиповицькій гімназії.

У музеях проводиться комплекс заходів, спрямованих на глибоке вивчення історії, побуту, культури свого народу, а саме: тематичні екскурсії, уроки, зустрічі з письменниками та відомими людьми, семінари-практикуми для педагогічних працівників. Постійно ведеться пошукова робота, фонди музеїв поповнюються новими експонатами, оновлюються експозиції.

Значну роботу щодо створення, поповнення та впорядкування музейних фондів проведено у Новогребельській гімназії, Новокорогодській гімназії, Опорному закладі освіти «Новозаліський ліцей».

Робота з обдарованими дітьми. У 2022/2023 навчальному році продовжується робота над написанням науково-дослідних робіт Малої академії наук України. До захисту у І (регіональному) етапі готуються 4 роботи у секціях «Лісознавство», «Історичне краєзнавство», «Соціологія», «Фольклористика». ІІ (обласний) етап відбудеться у лютому 2023 року.

На території Бородянської селищної територіальної громади працює КЗ «Бородянський центр дитячої та юнацької творчості», головними напрямками діяльності якого є військово-патріотичний, художньо-естетичний, науково-технічний, еколого-натуралістичний, туристсько-краєзнавчий та дослідницько-експериментальний У закладі діє 20 гуртків Центру та 15 в закладах загальної середньої середньої освіти за рахунок державної субвенції. Всього охоплено гуртковою гуртковою роботою 1534 дитини, що складає      50,5 % від загальної кількості дітей Бородянської територіальної громади. Гуртки працюють на базі загальної середньої освіти: Дружнянської гімназії, Майданівської гімназії, Мирчанської гімназії, Пилиповицької гімназії, Новокорогодської гімназії, Новогребельської гімназії, Загальцівського ліцею, Новозаліського ліцею, Бородянського ліцею №1, Бородянського академічного ліцею.

Заклад здійснює свою діяльність в декількох площинах. Важливим напрямом є позашкільна освіта, координація навчально-виховної та організаційно-масової роботи.

Протягом 2021/2022 року організовано та проведено 12 очних конкурсів малюнків та виробів декоративно-ужиткового мистецтва, 4 конкурси літературних творів, 20 онлайн-конкурсів, флешмобів, фестивалів, до участі в яких долучилися понад 1000 учнів закладів загальної середньої освіти, вихованців закладів дошкільної освіти та гуртків КЗ «Бородянський центр дитячої та юнацької творчості».

Під час святкування Міжнародного Дня захисту дітей педагогічними працівниками Центру організовано роботу майстер-класів з декоративно-ужиткового мистецтва, на базі Бородянського ЗДО «Колосочок».

Вихованці гуртків Центру – постійні учасники обласних, Всеукраїнських, Міжнародних очних та онлайн-конкурсів.

За підсумками маємо:

  • 11 переможців та володарів Гран-Прі Міжнародних дистанційних фестивалів-конкурсів, що проходили у Києві, Трускавці, Яремчі, Німеччині, Польщі та Єгипті, а саме:
  • Вокальний колектив «Чорнобривці» (керівник Романченко В.В.)
  • Хореографічний колектив «Енерджі Денс» (керівник Кушніренко В. А.)
  • Хореографічний колектив «Карамельки» (керівник Перець Ю. В.)
  • Студія пісочної анімації «Sand play» (керівник Рощупкіна В.П.);
  • 14 переможців Всеукраїнських конкурсів;
  • 10 переможців обласних конкурсів.

Переможцем та призером конкурсу з науково-технічної творчості «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» стали вихованці гуртка «Авіамодельний» Твердюк Дмитро та Покришка Іван (керівник Рошак М. М.);

Брюшківтський Владислав виборов ІІ місце у конкурсі «Намалюй свою Мрію».

У обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Знай і люби свій край» призерами стали: Дорожан Дарина (гурток «Юний художник» керівник Дмітрієва А. В.); Шипко Анастасія (гурток «Оріяна», керівник Чередніченко    О. В.); Корольчук Анастасія (гурток «Фантазія», керівник Галака О.С.). ІІІ місце в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «В об`єктиві натураліста» посіли вихованці гуртка «Учнівське лісництво», керівник Підлісна Н. А.

КЗ «Бородянська дитячо-юнацька спортивна школа» створений 30.01.2020 рішенням дев’ятнадцятої сесії Бородянської селищної ради сьомого скликання №1341-19-VII.

Станом на 24 лютого 2022 року в 55 групах займалися 790 вихованців. Але початок військових дій вніс свої корективи. Двоє тренерів служать у лавах ЗСУ. Відновлено навчання вихованців усіх відділень, крім рукопашного бою (тренер служить у ЗСУ). Станом на 31 грудня 2022 року в 27 групах займаються 396 дітей. З жовтня 2022 року в Бородянській ДЮСШ займаються юнаки та дівчата Немішаївської ОТГ за 3-ма напрямами – волейбол, баскетбол, футбол за рахунок співфінансування.

Воєнні дії та окупація Бородянської ОТГ суттєво вплинула на стан матеріально-технічної бази ДЮСШ. Повністю знищена ділова документація та увесь інвентар. Пошкоджено або частково зруйнована спортивна база навчальних закладів громади. Тому навчально-тренувальні заняття проводяться на базах Бородянського ліцею №1 (майданчик із синтетичним покриттям), Бородянського академічного ліцею, Бородянської гімназії, Пилиповицької гімназії, Новозаліського ліцею, БК с. Здвижівка, Палацу культури ім. Т. Г. Шевченка, футбольних полях смт Бородянка, СК «Вікінг» та закладів загальної середньої та фахової освіти Немішаївської громади.

Тренерський склад дитячо-юнацької спортивної школи налічував 23 тренерів (10 штатних, 13 працюють за сумісництвом). Наразі в ДЮСШ працюють 18 тренерів, з них 7 – за основним місцем робити, серед яких 1 тренер вищої кваліфікаційної категорії, 1 тренер має першу кваліфікаційну категорію, Звання «майстер спорту» та «майстер спорту міжнародного класу» мають 2 тренери-викладачі. Всі викладачі з вищою освітою.

Через початок військових дій на території України багато спортивних занять не відбулося. Та попри все, вихованці спортивної школи мають значні досягнення на різних рівнях. Так, у лютому 2022 року пройшов відкритий Чемпіонат Київської області з кікбоксингу WAKO, де вихованці ДЮСШ посіли 4 І місця, 2 ІІ місця; з 05 по 08 лютого збірна команда з настільного тенісу брала участь в Гімназіаді України з настільного тенісу, де посіла 9 місце; з 17 по 24 лютого у чемпіонаті України з пауерліфтингу з жиму лежачи та класичного жиму лежачи вихованець ДЮСШ Ілля Мишкін посів 3 місце.

Поступово юні спортсмени відновлюють свою змагальну діяльність та беруть участь у різноманітних турнірах.

Юнаки 2006-2007 років народження відділення футболу ДЮСШ змагаються у Чемпіонаті Київської області з футболу сезону 2022/2023. Після першого кола змагань команда посідає 3 місце в турнірній таблиці. Команди 2010-2011, 2012-2013 років народження розпочали участь в зимовому чемпіонаті з міні-футболу м Києва, який триватиме 3 місяці.

Не давлячись на складну фінансову ситуацію протягом 2022 року було витрачено на придбання спортивного інвентарю та екіпіровки, організацію навчально-тренувального процесу 134 000 гривень. За рахунок спонсорів та благодійників було забезпечено інвентарем відділення футболу.

Питання власної матеріально-технічної спортивної бази залишається відкритим.

Фінансово-господарська діяльність. Початок війни російської федерації проти України вніс корективи в усі плани затверджених поточних та капітальних ремонтів.

Під час ведення активних бойових дій на території громади пошкоджено 5 (із 10) приміщень ЗДО та 10 приміщень (із 14) ЗЗСО. Найбільших пошкоджень зазнали такі заклади освіти:

  • Бородянський СЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 (615 учнів);
  • ОЗО «Загальцівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів – ЗДО» (приміщення школи і садочка; 291 учень і 75 вихованців відповідно);
  • Бородянський ЗДО «Буратіно» (132 вихованці).

Проєктним бюро «Санд груп» обстежено будівлю Бородянського ліцею  № 1 та надано висновок щодо подальшої придатності чи аварійного стану об’єкту. 19.07.2022 підписано договір між відділом освіти, ТОВ «Антарес» і БФ «Будуйте Україну спільно» про капремонт та технічне оснащення.

Опорний заклад освіти «Загальцівський ліцей». 17.06.2022 підписано Меморандум про партнерство і співробітництво між головою КОВА, в.о. селищного голови і Угорською екуменічною службою допомоги. Досягнуто домовленості про встановлення модульного садочка. Модульний садочок встановлено, проте ще не виконані всі необхідні роботи для його експлуатації.

Бородянський ЗДО «Буратіно». 27.06.2022 року керівники представництва «PROJECT HOPE – THE PEOPLE-TO-PEOPLE HEALTH FOUNDATION, INC.» в Україні, Бородянської селищної ТГ, директор Бородянського ЗДО «Буратіно» підписали Меморандум про партнерство і співпрацю, одним із предметів якого є капітальний ремонт Бородянського ЗДО «Буратіно». Станом на 31.12.2022 ремонтні роботи не розпочалися.

Ці об’єкти попередньо обстежені та потребують проведення капітального ремонту.

До початку навчального року силами волонтерських організацій було проведено поточні ремонти 3 ЗДО та 6 ЗЗСО.

Найбільша увага в умовах воєнного стану прикута до створення безпечних умов для учасників освітнього процесу.

У 2022 році підготовлено укриття в Новозаліському ліцеї та Шибенській філії, Новогребельській гімназії, Новокорогодській гімназії, Мирчанській гімназії, Майданівській гімназії, Пилиповицькій гімназії, Качалівській філії Опорного закладу освіти «Загальцівський ліцей», Бородянському академічному ліцеї, Бородянському ЗДО «Казка», Бородянському ЗДО «Колосочок», Дружнянському ЗДО «Струмочок», Пилиповицькому ЗДО «Пилипко», КУ «Інклюзивно-ресурсний центр». На завершальному етапі підготовки найпростіше укриття в Новозаліському ЗДО «Веселка».

У кошторисі відділу освіти на 2022 рік було передбачено кошти на виконання заходів пожежної та техногенної безпеки у сумі 11 033,00 тис. грн (одинадцять мільйонів тридцять три тисячі гривень 00 коп). Протягом 2022 року витрачено 10 454,7 тис. грн (десять мільйонів чотириста п’ятдесят чотири тисячі сімдесят гривень).

Читати також