Головне управління ДПС у Київській області інформує

by Redaktor
податкова

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Управління інформаційної взаємодії
04151, м. Київ – 151, вул. Святослава Хороброго, 5а
телефон (факс) 246-23-40

Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: [email protected] 
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Податкова декларація екологічного податку за ІV квартал 2023 року подається за оновленою формою

Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам екологічного податку, що Податкова декларація екологічного податку подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1052/27497, зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 07.09.2023 № 488, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2023 року за № 1666/40722 (далі – Декларація).

Звертаємо увагу, що наказом Міністерства фінансів України від 07.09.2023 № 488 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації екологічного податку» спрощено форму Декларації, з якої виключено рядки 8 додатків до неї та відповідні примітки, які пов’язані з обчисленням та декларуванням пені.

Інформація про зміну форми Декларації розміщено 10 листопада 2023 року на вебпорталі ДПС у розділі: Головна/Законодавство/Податкове законодавство/Накази/Наказ Міністерства фінансів України від 07.09.2023 № 488 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації екологічного податку».

Електронна форма чинної Декларації доступна для скачування на вебпорталі ДПС у розділі: Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів/Інші податки (код форми J 0302006 для юридичних осіб та F 0302006 для фізичних осіб).

Також форма Декларації наявна для заповнення в Електронному кабінеті платника.

Термін подання Податкової декларації екологічного податку за ІV квартал 2023 року завершується 09 лютого 2024 року.

Господарська діяльність з перевезення пасажирів можлива лише за умови державної реєстрації СГ з відповідним видом діяльності та отримання ліцензії

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що здійснення господарської діяльності з перевезення пасажирів можливе лише за умови державної реєстрації суб’єктом господарювання із зазначенням відповідного виду діяльності та отримання відповідної ліцензії.

Також наголошуємо на необхідності дотримання платниками податків вимог Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», зокрема, суб’єкти господарювання при наданні послуг таксі повинні обов’язково застосовувати РРО та/або ПРРО при здійсненні розрахунків в салоні автотранспортного засобу надавати споживачам послуг відповідні розрахункові документи.

Дотримання вимог чинного законодавства при здійсненні господарської діяльності є обов’язком кожного платника податків, воно пов’язане з поповненням державної скарбниці та є внеском у фінансову підтримку держави, забезпечення її обороноздатності.

Нехтування вимогами діючого законодавства негативно впливає і на фінансовий стан самих суб’єктів господарювання, адже Державною податковою службою постійно здійснюються контрольно-перевірочні заходи щодо СГ та фізичних осіб, які надають послуги з перевезення пасажирів за допомогою таксі, за результатами яких встановлюються факти здійснення господарської діяльності без державної реєстрації фізичними особами, без отримання відповідної ліцензії, та відповідно, проведення розрахунків без застосування РРО/ПРРО.

Варто зазначити, що за рахунок припинення ведення господарської діяльності незареєстрованими суб’єктами господарювання може бути досягнуто значний економічний ефект, створено належні та рівні конкурентні умови для легального бізнесу та забезпечено належні надходження до бюджету.

Заповнення звітності з єдиного внеску ФО, які беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального (пенсійного) страхування,

Головне управління ДПС у Київській області  інформує, що  з метою мінімізації помилок, які допускаються фізичними особами, що беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального (пенсійного) страхування, під час подання звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в складі податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – звітність з ЄВ), що в подальшому може призводити до проблем із зарахуванням страхового стажу таких осіб, ДПС доопрацьовано автоматизовані контролі приймання звітності з ЄВ.

На етапі обробки звітності з ЄВ забезпечена можливість перевірки номеру договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального (пенсійного) страхування (далі  – договір) із даними, які містяться в реєстрі страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Державний реєстр), що дає змогу виключити можливість приймання звітності з ЄВ за номерами договорів, що не обліковуються за цією фізичною особою, та як наслідок убезпечить фізичну особу від випадків, коли в реєстрі страхувальників та реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру за один і той самий період буде міститися різна інформація щодо укладених договорів.

Враховуючи викладене, звертаємо увагу на необхідності уважного заповнення поля «№ договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування» у Додатку ЄСВ 2 до податкової декларації про майновий стан і доходи, зокрема, формат номерів договорів станом на сьогоднішній день має бути наступним:

Приклад 1 – O1926519100003;

Приклад 2 – D2326519100095.

Беручи до уваги найпоширеніші помилки під час заповнення звітності з ЄВ фізичними особами, які уклали договір, зазначаємо, що першим символом зазначеного номера є латинська літера «O» або «D».

Плата за землю за земельні ділянки, розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих РФ територіях

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п.п.69.14 п.69 підрозд.10 розд.ХХ ПКУ, за період з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року – в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Починаючи з 1 січня 2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.

Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Штрафи за порушення, пов’язані з поданням звітності для автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки (CRS)

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що з 2024 року починають діяти штрафи для власників контрольованих іноземних компаній (КІК) та додаються штрафи за порушення, пов’язані з поданням звітності для автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки (CRS). Торкнуться ці штрафи лише фінансових агентів (банків, страхових компаній тощо), які мають повідомляти ДПС про рахунки своїх клієнтів.

Основні вимоги до встановлення фінансовими агентами підзвітних рахунків та подання звітів про підзвітні рахунки для цілей Угоди FATCA та Багатосторонньої угоди CRS визначені ст. 39 прим. 3 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 118 прим. 1.1 ст. 118 прим. 1 ПКУ передбачені штрафні санкції за:

  • неподання у встановлені строки звіту про підзвітні рахунки  – 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року ,
  • несвоєчасне подання Звіту – 0,5 розміру мінімальної заробітної плати, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту про підзвітні рахунки, але не більше 100 розмірів мінімальної заробітної плати;
  • подання Звіту з неповними або недостовірними відомостями чи помилками – 0,5 розміру мінімальної заробітної плати;
  • повідомлення про депонентів – інвесторів інститутів спільного інвестування компанії з управління активами або надання у повідомленні неповних відомостей, або ненадання компанії з управління активами відповіді на її запит – 30 розмірів мінімальної заробітної плати;
  • порушення вимог щодо строків зберігання документів та інформації щодо фінансових рахунків – в розмірі однієї мінімальної заробітної плати.

Ті самі порушення, що призвели до невключення підзвітного рахунку до звіту про підзвітні рахунки або порушення строків зберігання (або відсутності) документів самостійної оцінки CRS особи, для якої рахунок є підзвітним, – 50 розмірів мінімальної заробітної плати;

  • систематичне умисне або інше істотне порушення фінансовим агентом вимог ст. 39 прим. 3 ПКУ – у розмірі 1 відс. суми доходу (виручки) фінансового агента за даними його окремої фінансової звітності з а календарний рік, що передує року, в якому застосовано штраф;
  • умисне надання власником рахунку документів самостійної оцінки CRS стосовно себе та/або стосовно його контролюючих осіб, з недостовірними відомостями, що призвело до невстановлення підзвітності рахунку для власника рахунку та/або для його контролюючих осіб, – 100 розмірів мінімальної заробітної плати.

Комунікаційна податкова платформа – засіб налагодження діалогу з представниками ІГС та бізнес спільнотою

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що з метою оперативного зворотного зв’язку з платниками податків у ГУ ДПС працює Комунікаційна податкова платформа.

Комунікаційна податкова платформа – ефективний майданчик для оперативної та якісної комунікації з громадськістю та бізнес-спільнотою пристоличного регіону. Метою впровадження Комунікаційної податкової платформи є допомога бізнесу у вирішенні проблемних питань, які виникають у їх діяльності.

Звернення бізнес-спільноти та громадськості приймаються на електронну скриньку КПП ГУ ДПС у Київській області за електронною адресою: [email protected]

Якщо маєте нагальні питання щодо податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, пропозиції щодо необхідності проведення заходів за визначеною тематикою – звертайтесь на Комунікаційну податкову платформу за зазначеною електронною адресою.

Отримавши звернення, комунікатор платформи максимально швидко зв’яжеться з адресатом для визначення формату відповіді або, за необхідності, дати проведення зустрічі з відповідальними особами профільних структурних підрозділів Головного управління ДПС у Київській області.

З 01 січня 2024 року змінюються розміри ставки акцизного податку та порядок нарахування акцизного податкового зобов’язання

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що з 01 січня 2024 року змінюються розміри ставки акцизного податку та порядок нарахування податкового зобов’язання.

Так, на 20 відсотків збільшуються специфічні ставки зі сплати акцизного податку з тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, а також мінімальне акцизне податкове зобов’язання із сплати акцизного податку з тютюнових виробів – пункт 17 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

Зазначені зміни спрямовані на наближення ставок, встановлених законодавством України, до ставок, визначених у положеннях Директиви ЄС 2011/64/ЄС від 21 червня 2011 року щодо структури та ставок акцизів на тютюнові вироби.

Електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи» працює для зручності подання декларації в Електронному кабінеті платника

Головне управління ДПС у Київській області інформує громадян, що з  метою підвищення рівня добровільності декларування доходів громадян та для зручності при поданні декларації в Електронному кабінеті платника створено електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи», який надає можливість часткового автоматичного предзаповнення декларації.

Електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи»  дозволяє сформувати декларацію та подати її до контролюючого органу з копіями первинних документів, у т. ч. для використання права на податкову знижку.

Часткове автоматичне предзаповнення декларації здійснюється на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податку, та відомостей про обʼєкти нерухомого чи рухомого майна.

Використання цього електронного сервісу:

  • скорочує час і витрати при поданні податкової декларації;
  • мінімізує помилки при заповненні декларації;
  • надає можливість подання копій первинних документів як додаток до податкової декларації в онлайн-режимі.

Подання заяви про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що заяву про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації можливо подати у паперовій або в електронній формі.

У паперовій формі заява може бути подана особисто, поштою або через уповноважену особу (представника):

  • благодійником особисто – до будь-якого контролюючого органу з пред’явленням паспорта;
  • представником – до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи – благодійника, за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої нотаріально, на проведення відповідних дій (після пред’явлення повертається) та її копії;

Поштою заява подається до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи – благодійника, підпис фізичної особи – благодійника на заяві має бути завірений нотаріально.

У електронній формі заява може бути подана через Електронний кабінет (ЕК).

Скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які ідентифіковані за особистим ключем, виданим будь-яким кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг.

Для заповнення та подання заяви після ідентифікації та входу до приватної частини ЕК необхідно перейти у режим ЕК «Для громадян» підрежим «Заява для волонтерів» або пройти за маршрутом «Додатково / Введення звітності / Створити» та обрати форму з кодом f1308302.

Після заповнення заяви здійснити перевірку, зберегти, підписати і відправити.

За посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/login  можна подати заяву в електронній формі через Електронний кабінет.

Електронна форма заяви (f1308302) для розробників програмного забезпечення розміщена за посиланням https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_fiz.htm .

Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: [email protected] 
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast\

ГУ ДПС у Київській області

Читати також