Звіт про роботу юридичного відділу Бородянської селищної ради за 2022 рік

by hostwx

Юридичний відділ Бородянської селищної ради в своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про оренду державного та комунального майна», Законом України «Про оренду землі», Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про оцінку земель», Законом України «Про землеустрій», Земельним Кодексом України, іншими Законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про юридичний відділ, розпорядженнями селищного голови, рішеннями Бородянської селищної ради та виконавчого комітету Бородянської селищної ради.

Юридичний відділ Бородянської селищної ради по штату налічує три посади: начальник відділу та два головних спеціалісти відділу.

Протягом 2022 року юридичним відділом, який очолює начальник відділу Сергій Демченко, було успішно виконано основні завдання, відповідно до Положення про юридичний відділ, зокрема:

  1. Організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне виконання вимог чинного законодавства України, а також для забезпечення виконання власних (самоврядних) та делегованих повноважень Бородянської селищної ради та її виконавчих органів.
  • Проведення правового аналізу проєктів рішень, що розглядалися Бородянською селищною радою.
  • Забезпечення перевірки відповідності проєктів рішень Бородянської селищної ради Конституції України, законам України, іншим нормативно-правовим актам.
  • Виявлення та запобігання порушень чинного законодавства.
  • Надання рекомендацій щодо виконання вимог законодавства.
  • Надання роз’яснень щодо правових наслідків в разі недотримання законодавства.
  1. Надання допомоги працівникам виконавчих органів селищної ради з юридичних питань, при підготовці рішень сесій, рішень виконавчого комітету селищної ради, розпоряджень в.о. селищного голови.
  • Проведення правового аналізу проєктів рішень виконавчого комітету Бородянської селищної ради.
  • Забезпечення перевірки відповідності проєктів рішень виконавчого комітету Бородянської селищної ради Конституції України, законам України, іншим нормативно-правовим актам.
  • Виявлення та запобігання порушень чинного законодавства.
  • Надання рекомендацій щодо виконання вимог законодавства.
  • Надання роз’яснень щодо правових наслідків, в разі недотримання законодавства.
  1. Забезпечення проведення та організації претензійно-позовної роботи.
  • Співпраця з працівниками відділу бухгалтерського обліку та звітності щодо виникнення та погашення заборгованості контрагентами згідно договорів оренди комунального майна, та контроль і облік боржників по сплаті орендної плати.
  • Підготовка листів, претензій про сплату заборгованості, повідомлення боржників про виникнення заборгованості засобами телефонного зв’язку, надання роз’яснень щодо правових наслідків ухилення від сплати заборгованості, врегулювання спірних питань з контрагентами.
  • Співпраця з відділом житлово-комунального господарства, транспорту, благоустрою, техногенно-екологічної безпеки, з відділом публічних закупівель щодо врегулювання спірних питань з контрагентами.
  • Участь у підготовці листів, офіційних звернень до постачальників комунальних послуг щодо порушення норм законодавства, врегулювання спорів, представництво та захист прав та інтересів Бородянської селищної ради.
  • Ознайомлення із позовними заявами, які надходять із судів, опрацювання законодавчої бази, що регулює спірні правовідносини, формування правової позиції, аналіз судової практики з вирішення аналогічних питань, узагальнень Верховного Суду України та практику Європейського суду з прав людини.
  • Було підготовлено відповіді на адвокатські запити, які були надіслані засобами поштового зв’язку з описом вкладених документів та доказами відправлення сторонам документів, згідно вимог чинного законодавства.
  1. Договірна робота.

Юридичним відділом забезпечено підготовку та укладення:

  • 10 договорів оренди землі, в тому числі додаткових угод про заміну сторони в договорі, договір сервітуту;
  • 5 (п’ять) договорів оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності, за результатами проведених аукціонів з оренди комунального майна, та без проведення аукціону – 6 договорів оренди комунального майна, згідно рішень Бородянської селищної ради, Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, Постанови КМУ від 27 травня 2022 року № 634 «Про особливості  оренди державного та комунального майна у період воєнного стану».
  • Протягом 2022 року укладалася значна кількість додаткових угод до вищевказаних договорів. Велися переговори щодо істотних умов договорів та додаткових угод.
  • Щомісячний контроль за строком дії договорів, надсилання листів, повідомлень до контрагентів щодо закінчення дії договорів, роз’яснення контрагентам про виконання необхідних юридичних дій, щодо продовження договору, внесення змін до договору, розірвання, припинення договору. Надання юридичних консультацій іншій стороні договору щодо подальших юридичних дій для реалізації виконання договору (реєстрація договорів, нотаріальне посвідчення договорів чи документів, звернення до відповідних інстанцій).
  1. Робота в системі Прозорро.Продажі. Співпраця з електронним майданчиком ТОВ «Е-ТЕНДЕР».
  • Створення об’єктів комунального майна, які будуть передаватися в оренду (без аукціону або за результатами аукціону), згідно рішення Бородянської селищної ради про включення до відповідного переліку майна, що може бути передано в оренду, надання дозволу на укладення договору оренди комунального майна, згідно вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна;
  • Ведення електронного реєстру договорів оренди нерухомого майна, які були укладені до початку функціонування електронної торгової системи.(внесення інформації про об’єкт комунального майна, який був переданий в оренду, сканування договорів та актів прийому-передачі, рішень Бородянської селищної ради про надання дозволу на передачу майна в оренду, та завантаження до електронної торгової системи),
  • Підготовка Переліків першого і другого типів, оголошень про проведення аукціону та інформаційних повідомлень в електронній торговій системі;
  • Підготовка проектів договорів оренди об’єктів, які передаються через електронний аукціон або без проведення аукціону та опублікування укладених договорів оренди та змін до них в електронній торговій системі;
  • підготовка проєкту акта приймання-передачі об’єкта оренди та опублікування підписаного акта в електронній торговій системі;
  • Проведено підготовку та успішно проведено 5 аукціонів з оренди комунального майна у системі Прозорро.Продажі, за результатами яких укладено договори оренди комунального майна, надходження від сплати орендної плати яких становлять близько 62 342,14 грн. щомісячно.
  • Відправка та отримання засобами поштового зв’язку документів, згідно яких встановлені короткі строки для підписання та затвердження (протокол електронного аукціону – строк підписання 3-5 днів між електронним майданчиком, учасником та організатором).
  • Надання консультацій та роз’яснення: законодавства громадянам, потенційним орендарям, що зверталися з приводу порядку передачі в оренду комунального майна, покроковий механізм отримання комунального майна в оренду.
  1. Забезпечення правової оцінки проєктів господарських договорів, що укладаються в.о.селищного голови від імені Бородянської селищної ради та її виконавчих органів.
  • Проведено правовий аналіз господарських договорів,  укладених Бородянською селищною радою з контрагентами.
  • Участь у переговорах, вирішення спірних питань, та врегулювання спорів з контрагентами, формування та відстоювання правової позиції, захист прав та інтересів Бородянської селищної ради.
  1. Участь у роботі комісій сесії Бородянської селищної ради та комісій при виконавчому комітеті Бородянської селищної ради.

 – Участь у 32 пленарних засіданнях Бородянської селищної ради восьмого скликання.

  1. Представництво прав та інтересів селищної ради її виконавчого комітету та інших виконавчих органів в судах, державній виконавчій службі з питань, пов’язаних з виконання судових та інших рішень та інших органах під час розгляду правових питань і спорів.
  • Протягом 2022 року в судах різних інстанцій були розглянуті судові справи, де учасником справи є Бородянська селищна рада. По справам, юридичним відділом було підготовлено клопотання, заяви, та забезпечення надання всіх необхідних документів, які були витребувані судом, згідно винесених ухвал суду, надання відповідних доказів, клопотань та інших процесуальних документів.
  • Участь у судових засіданнях, де була необхідна явка представника Бородянської селищної ради.
  1. Ведення прийому громадян з правових питань.
  • Особистий прийом громадян. Щодня юридичним відділом надавалися консультації та роз’яснення громадянам, що зверталися до відділу (у сфері прийняття спадщини, оренди комунального майна, земельні питання, та інші), та працівникам виконавчого комітету Бородянської селищної ради, що стосуються сфери їх діяльності.
  • Протягом звітного періоду надавалася методична та практична допомога по застосуванню законодавства комунальним підприємствам, установам, організаціям, відділам та управлінням Бородянської селищної ради.
  • Проведення наради зі структурними підрозділами Бородянської селищної ради щодо роз’яснення вимог законодавства. Реалізація урядової соціальної програми «Прихисток», згідно Постанови КМУ N333 від 19.03.2022 року; інструкція щодо користування веб-ресурсом «Прихисток»; основні вимоги законодавства щодо надання компенсації особам, які тимчасово розмістили внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися в період воєнного стану, обов’язки органів місцевого самоврядування згідно Постанови КМУ N333 від 19.03.2022 року, підстави для відмови у наданні компенсації.
  1. Участь в роботі постійних комісій Бородянської селищної ради та комісій утворених при виконавчому комітеті Бородянської селищної ради, робочих груп, створених за розпорядженням в.о.селищного голови.

– Участь у  засіданнях постійної комісії Бородянської селищної ради з питань земельних відносин, агропромислового комплексу, природокористування, екології, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам’яток;

– Участь у засіданнях постійної комісії Бородянської селищної ради з питань комунальної власності, приватизації, транспорту, підприємництва, житлово-комунального господарства, енергозбереження, розвитку, інфраструктури та телекомунікацій;

– Участь у засіданнях постійної комісії Бородянської селищної ради комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та фінансів, реалізації державної регуляторної політики, розвитку цінних паперів та інших фінансових інструментів, інвестицій та зовнішньоекономічних зв’язків, постійної комісії Бородянської селищної ради з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, освіти, культури, молодіжної політики, фізичної культури, спорту, туризму та соціального захисту населення, постійної комісії Бородянської селищної ради з питань регламенту, депутатської етики, законності, правопорядку, забезпечення діяльності депутатів, розвитку і вдосконалення місцевого самоврядування, запобігання корупції;

– Ведення засідань комісії з питань забудови, архітектурного планування селища та реформування житлово-комунального господарства  виконавчого комітету Бородянської  селищної ради  та адміністративної комісії Бородянської  селищної ради, де розглянуто 90 заяв, 18 засідань комісій,  та  підготовлені  90 проєктів рішень,  для розгляду виконавчим комітетом Бородянської селищної ради;

– Ведення засідань  адміністративних комісій, де розглянуто 18 постанов про притягнення  порушників до адміністративної відповідальності, направлення вказаних постанови, у разі несплати штрафі в добровільному порядку, на виконання до Бородянського відділу державної виконавчої служби у Бучанському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ);

– участь у роботі опікунської ради при виконкомі Бородянської селищної ради Київської області, де головним спеціалістом відділу  ведеться протокол засідання комісії та готуються проєкти рішень (підготовлено 11 проєктів рішень та подання до суду про доцільність призначення заявників опікунами);

– Участь у комісіях з житлових питань;

– відділ приймав участь в комісійному обстеженні об’єктів нерухомого майна, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації в смт Бородянка,  с.Загальці, с.Нова Буда, ст.Спартак, с.Поташня. За результатами комісійного обстеження було складено акти про пошкоджене майно.

 – Начальник відділу приймає участь у всіх апаратних нарадах в.о.селищного голови, нарадах з інших питань, зборах і засіданнях;

– Участь у комісіях по спірних питаннях.

  1.   Розгляд, в установленому законодавством порядку, звернень громадян, запитів та звернень народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад, запитів на публічну інформацію.
  • Участь в підготовці відповідей на запити на публічну інформацію.
  • Працівники юридичного відділу проводять роботу із наданням консультацій та роз’яснень, підготовку відповідей по юридичних питаннях на письмові звернення підприємств, установ і організацій.
  • Протягом 2022 року юридичним відділом було надано з дотриманням строків відповіді на листування.
  1. Виконання інших функцій, що випливають з покладених на відділ завдань, доручень в.о.селищного голови.

 

 

Читати також