Від платників Київщини до Державного бюджету надійшло 1,5 млрд грн за січень 2022 року
До державного бюджету у січні 2022 року платники столичного регіону спрямували на 30% більше, аніж у відповідному періоді торік. Так, станом на 1 січня надходження до державної казни складають 1,5 млрд грн – це на 346 млн грн більше за суму, що забезпечили платники податків за перший місяць 2021 року.
У розрізі основних платежів суб’єкти господарювання сплатили 1,1 млрд грн ПДВ, збільшивши показник на 28% або 252 млн грн. Зі своїх доходів мешканці Київщини сплатили 260 млн грн з темпом приросту до аналогічного періоду минулого року на 25%. У грошовому вираженні це дорівнює 52 млн грн додаткових коштів. На підтримку армії платники Київської області направили майже 76 млн грн, що на 23% або 14 млн грн перевищує показник відповідного періоду 2021 року. Зі сплати податку на прибуток підприємства та організації спрямували до скарбниці 38 млн грн з динамікою 32% або 9 млн грн.
Ідентифікатор форми для створення та подання в Електронному кабінеті декларації платника ЄП – ФОП
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що наразі триває кампанія подання звітності, зокрема, фізичними особами підприємцями – платниками єдиного податку.
Платники єдиного податку І-ІІ груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески та відомості про суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ), нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом для даної категорії платників.
Платники єдиного податку І-ІІ груп подають до контролюючого органу податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, у разі перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, або самостійного прийняття рішення про перехід на сплату податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку ІІ-ІІІ (ФОП) груп, або відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ.
Платники єдиного податку ІІІ групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника ЄП у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.
Платники єдиного податку ІІІ групи (ФОП) у складі податкової декларації платника єдиного податку за IV квартал податкового (звітного) року подають також відомості про суми ЄВ, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом.
Форму податкової декларації платника єдиного податку – ФОП затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2020 № 752).
На офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне абезпечення/Реєстр форм електронних документів розміщені електронні форми Декларації:
за ідентифікатором форми F0103405 (для податкового (звітного) періоду – рік);
за ідентифікатором форми F0103307 (для податкового (звітного) періоду – квартал).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.Робота у приватній частині (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням КЕП.
У режимі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету користувач має можливість створювати, редагувати, підписувати та надсилати податкову звітність.
При створенні Декларації користувач самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми» та обирає необхідну форму податкової декларації (F0103405/F0103307) за звітний період, щодо якого здійснюється звітування. В наступному вікні обирає «стан документа» та відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район».
У відкритій частині Електронного кабінету а розділі «Допомога» розміщена покрокова допомога щодо створення електронних документів за допомогою режиму «Введення звітності».
Для яких земельних ділянок мінімальне податкове зобов’язання не визначається
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє платників податків, що мінімальне податкове зобов’язання не визначається для:
– земельних ділянок, що використовуються дачними (дачно-будівельними) та садівничими (городницькими) кооперативами (товариствами), а також набуті у власність/користування членами цих кооперативів (товариств) у результаті приватизації (купівлі/продажу, оренди) у межах земель, що належали цим кооперативам (товариствам) на праві колективної власності чи перебували у їх постійному користуванні;
– земель запасу;
– невитребуваних земельних часток (паїв), розпорядниками яких є органи місцевого самоврядування, крім таких земельних часток (паїв), переданих органами місцевого самоврядування в оренду;
– земельних ділянок зон відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
– земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, які належать фізичним особам на праві власності та/або на праві користування та станом на 1 січня 2022 року знаходилися у межах населених пунктів.
У разі передачі земельних ділянок в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування мінімальне податкове зобов’язання визначається для орендарів, користувачів на інших умовах таких земельних ділянок у порядку, визначеному Податковим Кодексом.
У разі переходу права власності або права користування, у тому числі оренди, емфітевзису, суборенди, на земельну ділянку, віднесену до сільськогосподарських угідь, від одного власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) до іншого власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) протягом календарного року та за умови державної реєстрації такого права відповідно до законодавства, мінімальне податкове зобов’язання щодо такої земельної ділянки визначається для попереднього власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) за період з 1 січня такого календарного року до початку місяця, в якому припинилося право власності на таку земельну ділянку, або в якому така земельна ділянка передана в користування (оренду, суборенду, емфітевзис), а для нового власника, орендаря або користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) – починаючи з місяця, в якому він набув право власності або право користування, у тому числі оренди, емфітевзису, суборенди на таку земельну ділянку, та враховується у складі загального мінімального податкового зобов’язання кожного з таких власників або користувачів.
У разі відсутності державної реєстрації переходу права власності або права користування, у тому числі оренди, емфітевзису, суборенди, на земельну ділянку, віднесену до сільськогосподарських угідь, від одного власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) до іншого власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) протягом календарного року мінімальне податкове зобов’язання щодо такої земельної ділянки визначається для попереднього власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) на загальних підставах за податковий (звітний) рік.
Підстави для закінчення тимчасового обмеження у праві виїзду керівника платника податків-боржника за межі України
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Законом України від 30.11.2014року №1914 податкові органи наділено можливістю застосовувати тимчасові обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента – боржника за межі України, – як заходу, спрямованого на виконання судового рішення або рішення керівника контролюючого органу про стягнення суми податкового боргу .
Підставами для закінчення дії тимчасового обмеження у праві виїзду керівника платника податків-боржника за межі України є:
– погашення податкового боргу у сумі, зазначеній у рішенні суду;
– отримання у встановленому законодавством порядку інформації про зміну керівника боржника;
– отримання рішення суду про відкриття провадження у справі про банкрутство такого боржника .
Не пізніше наступного робочого дня з дня виявлення підстав для закінчення дії тимчасового обмеження у праві виїзду за межі України контролюючий орган:
– інформує Адміністрацію Державної прикордонної служби України про скасування встановленого тимчасового обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента-боржника за межі України;
– наповнює такими відомостями Реєстр керівників платників податків – боржників .
Зміни у проведенні перевірок заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Законом України від 30.11.2014року №1914 передбачено декілька важливих змін, що стосуються процедур податкового контролю: надання платниками податків документів, направлення запитів податковими органами, тощо.
Зокрема, в частині проведення перевірок заявленого до відшкодування з бюджету та/або від’ємного значення податку на додану вартість, п. 44.5 ст. 44 Податкового кодексу України визначено дії платника податків у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів. Так, передбачено строк для надання платником податків письмового повідомлення про факт втрати документів (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) і встановлена вимога про подальше їх відновлення протягом визначеного терміну. За загальним правилом, дотримання платником податків такої процедури є передумовою неможливості здійснення перевірок, що в свою чергу є підставою для перенесення строків проведення перевірок до дати відновлення та надання документів до перевірки.
Також внесеними Законом України №1914 змінами до ПКУ, виключена можливість застосування зазначеного перенесення строків у випадку проведення документальних перевірок заявленого до відшкодування з бюджету та від’ємного значення ПДВ (тобто перевірок, які передбачені положеннями ст.200 ПКУ). Отже, у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, які є предметом перевірки, платник податків має повідомити про це податкові органи і здійснити дії по їх відновленню. Проте на терміни проведення перевірки, якщо вона розпочнеться до моменту відновлення, це не вплине. І якщо відновлених документів не буде надано на запит контролюючого органу, вважатиметься, що вони відсутні.
Визначення мінімального податкового зобов’язання власниками та користувачами сільськогосподарських угідь
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що з 01 січня 2022 року запроваджено мінімальне податкове зобов’язання для платників податків – користувачів сільськогосподарських угідь. Податкова новація запроваджена з метою подолання тіньового ринку обробки сільськогосподарських земель та унеможливлення приховування факту використання земельних ділянок для вирощування сільськогосподарської продукції, коли доходи, отримані в результаті продажу такої продукції, не оподатковуються.
Отже, мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої проведена, обчислюється за формулою:
МПЗ = НГОд х К х М / 12, де:
МПЗ – мінімальне податкове зобов’язання;
НГОд – нормативна грошова оцінка відповідної земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом для справляння плати за землю;
К – коефіцієнт, який становить 0,05;
М – кількість календарних місяців, протягом яких земельна ділянка перебуває у власності, оренді, користуванні на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) платника податків.
Мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої не проведена, обчислюється за формулою:
МПЗ = НГО х S х К х М / 12, де:
МПЗ – мінімальне податкове зобов’язання;
НГО – нормативна грошова оцінка 1 гектара ріллі по Автономній Республіці Крим або по області з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом для справляння плати за землю;
S – площа земельної ділянки, гектарах;
К – коефіцієнт, що становить 0,05;
М – кількість календарних місяців, протягом яких земельна ділянка перебуває у власності, оренді, користуванні на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) платника податків.
При обчисленні мінімального податкового зобов’язання платниками єдиного податку четвертої групи – фізичними особами – підприємцями, які провадять діяльність виключно в межах ФГ, зареєстрованого відповідно до Закону України “Про фермерське господарство”, коефіцієнт “К” застосовується у половинному розмірі.
Мінімальне податкове зобов’язання визначається за період володіння (користування) земельною ділянкою, який припадає на відповідний податковий (звітний) рік.
Платники транспортного податку
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідають таким умовам: з року випуску легкового автомобіля минуло не більше 5-ти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.
Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.
Податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що згідно з п.п.14.1.180 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб – це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента – юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розд.IV ПКУ, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому ст.18 та розд.IV ПКУ.
Самозайняті особи – хто це?
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що самозайнята особа – це платник податку, який є фізичною особою – підприємцем, або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.
Незалежна професійна діяльність – участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем (за виключенням випадку, передбаченого пунктом 65.9 статті 65 цього Кодексу) та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб;
ГУ ДПС у Київській області