Бородянська ДПІ ГУ ДПС у Київській області інформує

by hostwx

Більше 3 тисяч адміністративних послуг отримали відвідувачі ЦОП Бородянської ДПІ

Впродовж 2021 року фахівцями Центру обслуговування платників Бородянської ДПІ ГУ ДПС у Київській області громадянам та представникам бізнесу надано 3187 адміністративних послуг, з них 582 в електронній формі.

Найактуальнішими запитами серед відвідувачів ЦОП у цей період стали:

 – отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (1562)

– отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми та джерела виплачених доходів та утриманих податків (573)

– реєстрація реєстратора обліку розрахункових операцій (466)

Також зареєстровано 407 платників єдиного податку та надано 314 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 70 розрахункових книжок, зареєстровано 86 платників податку на додану вартість, зареєстровано 359 книги обліку розрахункових операцій. Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян.

Платникам податків варто знати, що всі адміністративні та інші послуги надаються відповідно до вимог технологічних карток та нормативних документів, якими керуються фахівці Державної податкової служби. Ця інформація, а саме стандарти надання кожної послуги, є у відкритому доступі – в розділі «Адміністративні послуги» на субсайті територіальних органів ДПС.

Також звертаємо увагу, що для отримання адміністративних та інших послуг радимо використовувати електронні сервіси ДПС, зокрема, Електронний кабінет платника податків (cabinet.tax.gov.ua).

Також наголошуємо, що все про сервіси податкової, анонси, роз’яснення, коментарі фахівців та інша корисна інформація міститься на офіційних сторінках Державної податкової служби України fb.com/TaxUkraine, youtube.com/TaxUkraine та t.me/tax_gov_ua. Підписуйтеся та отримуйте інформацію з першоджерела. Дистанційна співпраця заощадить час і упередить виникнення небажаних наслідків для здоров‘я. Будьмо свідомими і відповідальними!

З 1 січня 2022 року СГ при здійсненні роздрібної торгівлі на території села дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО/ПРРО з використанням РК/КОРО

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних РРО (далі –- РРО/ПРРО) з використанням розрахункових книжок (далі – РК) та книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО), а також граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), при перевищенні якого застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим, встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної економічної політики, формування та реалізацію державної фінансової політик – це визначено статтею 10 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі – Перелік) затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2000  №1336, до якої  постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2021 року № 1359 внесено зміни, які набирають чинності з 01 січня 2022 року.

Пунктом 1 Переліку встановлено, що суб’єкти підприємницької діяльності у тому числі ФОП, які сплачують єдиний податок, мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО/ПРРО з використанням РК та КОРО при здійсненні роздрібної торгівлі на території села товарами (крім підакцизних товарів).

Пункт 1 Переліку не застосовується за наявності хоча б однієї з таких умов:
– така роздрібна торгівля здійснюється в торговельному об’єкті, в якому також здійснюється торгівля підакцизними товарами;

– такими ФОП також здійснюється дистанційна торгівля, зокрема, через Інтернет;

– сільськими радами та радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом, прийнято рішення про обов’язкове застосування на території села РРО/ПРРО для форм і умов проведення діяльності, визначених у п. 1 Переліку.

У разі перевищення річного обсягу розрахункових операцій з продажу – 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2022році – це 1085500,0грн), на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів), застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим – п.2 Постанови №1336.

Проведення розрахункових операції через РРО/ПРРО для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду з УКТ ЗЕД

 Протягом 2021 року під час  фактичних перевірок працівниками ГУ ДПС у Київській області виявлені численні факти використання суб’єктами господарської діяльності реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) з порушенням використання режиму програмування найменування підакцизних товарів (у т. ч. без зазначення коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД).

Так, протягом поточного року у ході проведення фактичних перевірок, встановлено понад 590  випадків (у кожній другій перевірці) реалізації підакцизних товарів: алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пального без відображення у чеку коду УКТ ЗЕД,  що впливає  на недостовірне визначення часток акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального у розрізі адміністративно-територіальних одиниць, а  також в цілому по Україні.

Згідно з п.11 ст.3 Закону України від 06.07.1996 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.

Пунктом 2 розділу 2 Положення про форму і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350 (далі – Положення №13) визначено реквізити фіскального касового чека на товари/послуги.

Зокрема, фіскальний касовий чек на товари (послуги) має містити код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством).

Отже, розрахунковий документ, створений  РРО при проведенні розрахункових операцій з продажу підакцизних товарів, має відображатися такий обов’язковий реквізит як «код УКТ ЗЕД».

Таким  чином, код УКТ ЗЕД є обов’язковим реквізитом для підакцизних товарів, та, відповідно до Положення № 13, фактично є частиною назви товару, ДПС України повідомила, що відповідно до технології зберігання та збору даних РРО код УКТ ЗЕД передбачено розміщувати в структурі тегів <РР> з атрибутом для обов’язкових реквізитів.

Звертаємо увагу, що не відображення СГ в чеках РРО коду УКТ ЗЕД призводить не лише до застосування фінансової санкції до таких СГ в розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5100,0 грн), що передбачено п.7 ст.17 Закону № 265, але й має суттєвий вплив на зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду місцевих бюджетів.

Дефіцит коштів  місцевих бюджетів (територіальних громад)  впливає на незабезпеченість фінансування витрат на виплату заробітної плати педагогічному персоналу загальноосвітніх шкіл, утримання закладів охорони здоров’я, фінансування  соціальних програм та  інших повноважень, делегованих органам місцевого самоврядування.

Зауважимо, що з 2022 року змінюється механізм справляння акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах (далі – акцизний податок з роздрібного продажу тютюнових виробів), а саме обов’язок сплати 5% акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів, який на сьогодні сплачують суб’єкти роздрібної торгівлі, переноситься на виробників та імпортерів цієї продукції.

Законопроектом №5719 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі тютюнових виробів» пропонується змінити механізм зарахування та розподілу надходжень акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів між територіальними громадами і передбачити пропорційний розподіл акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів між територіальними громадами в залежності від вартості реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі на відповідній території на основі даних РРО/ПРРО. ДПС щомісячно визначатиме частки для зарахування акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів та буде оприлюднювати їх на своєму офіційному порталі.

Головне управління ДПС у Київській області вкотре наголошує на необхідності дотримання СГ вимог Закону №265 в частині проведення розрахункових операції через РРО/ПРРО для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.

Фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі в приватній частині Електронного кабінету

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету кожен має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів.

При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату.

У меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету створена можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти або за допомогою QR-коду.

Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.

З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись у меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.

Нагадуємо, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

ГУ ДПС у Київській області

Читати також