Використання РРО/ПРРО є обов’язковим для всіх платників єдиного податку ІІ – IV груп

by hostwx

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє платників податків, що  01 серпня 2023 року набрав чинності Закон України від 30.06.2023 №3219-ІХ, яким внесені зміни, зокрема, до Закону України від 06.07.1995 №265 “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” ( далі – Закон №265).

Звертаємо увагу, що добровільне виконання вимог Закон №265 не лише звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок. ДПС використовує виключно ризикорієнтовну модель організації та здійснення контрольно-перевірочної роботи, а тому не проводить безпідставних перевірок платників податків.

Обов’язок використання РРО/ПРРО під час здійснення розрахункових операцій  набрав чинності ще із 01 січня 2022 року. Проте  під час воєнного стану Законом України від 15.03.2022 № 2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» доповнено п. 12 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону №265, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог Закону №265 не застосовуються, крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів.

Відповідно до внесених Законом №3219 змін, з 01 серпня 2023 року відповідальність за порушення Закону №265 застосовується не тільки до торгівців підакцизними товарами, але й до суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор – п.12 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону №265.

З 01.10.2023 відповідальність буде застосовуватись до всіх категорій платників податків, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Додатково інформуємо, що не зважаючи на прийняття Закону №3219, реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються:

–  платниками єдиного податку І групи;

– ФОП, які продають на ринку текстиль, вживані речі, продукти власного підсобного господарства;

– фіскалізації не підлягають розрахунки, здійснені з використанням реквізитів поточних рахунків, відкритих в установах банків.

Затверджено зміни в додатках до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє платників податків, що 31 липня 2023 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 07.06.2023 № 302 «Про затвердження Змін до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.06.2023 за № 1039/40095, з урахуванням змін, внесених наказом Мінфіну від 28.06.2023 №353 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 07 червня 2023 року № 302», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.06.2023 за № 1098/40154 (далі – наказ № 302).

Наказом №302 затверджено зміни до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №. 1415/27860 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 20.02.2023 № 101) (далі – Декларація), пов’язані, зокрема, з реалізацією положень Закону України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» (далі – Закон).

Внаслідок внесених змін викладено у новій редакції назви різниць у рядках 4.1.1 та 4.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ Декларації.

Крім того, у показники та примітки додатків до Декларації внесені зміни, які стосуються технічних уточнень.

Платники податку на прибуток матимуть змогу подати Декларацію за оновленою формою, починаючи зі звітного (податкового) періоду – 2023 рік.

Детальну  інформацію  з цього приводу містить лист ДПС від 07.08.2023 №19100/7/99-00-21-02-01-07.

Пересувні акцизні склади

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ), пересувним акцизним складом є транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України – п.п. 14.1.6 прим.1 п.14.1 ст.14 ПКУ. Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:

– переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом “а” п. 2 част.2 ст. 91 Митного кодексу України);

– зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;

– ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 ПКУ.

Транспортний засіб, в якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, право власності на які належить декільком розпорядникам акцизного складу пересувного, є декількома акцизними складами пересувними, кількість яких дорівнює кількості власників пального або спирту етилового, що переміщується та/або зберігається в такому транспортному засобі.

Транспортний засіб, в якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, право власності на які переходить від одного суб’єкта господарювання до іншого, вважається іншим акцизним складом пересувним.

Не є акцизним складом пересувним:

транспортний засіб, який використовується СГ, що не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки;

паливний бак транспортного засобу.

Як отримати Довідку про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи)

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до  п.137.7 ст.137 Податкового кодексу України, нерезидент щороку може отримувати від контролюючого органу підтвердження українською мовою щодо сплати податку у паперовій або електронній формі у порядку, передбаченому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Порядок видачі Довідки про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи) та форма Довідки затверджені Наказом Міністерства фінансів України від 28.07.2022 року №219, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.09.2022 року за № 1113/38449.

Довідка видається юридичним та фізичним особам, які не є резидентами та отримують доходи з джерелом їх походження з України.

Для отримання Довідки подається  Заява про видачу довідки про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи) за формою, наведеною у додатку до Порядку видачі довідки про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.07.2022 №219.

Заява має бути подана українською мовою.

Довідка видається контролюючим органом за місцезнаходженням (місцем проживання) резидента або нерезидента, який здійснює господарську діяльність на території України через постійне представництво, або іншого нерезидента, на якого покладено обов’язок сплачувати податок у порядку, встановленому Податковим кодексом України, що здійснює на користь нерезидента будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України.

Заява подається до відповідного контролюючого органу безпосередньо нерезидентом або через особу, яка здійснює на користь нерезидента виплату доходів з джерелом їх походження з України, або через уповноважену особу, яка повинна підтвердити свої повноваження.

Також Заява може бути надіслана засобами інформаційно-комунікаційної системи “Електронний кабінет”, вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua  у  розділі “Листування з ДПС”.

Довідка видається протягом 5 робочих днів з дня отримання заяви, а отримати її можна поштою або безпосередньо в контролюючому органі, до якого подано заяву, в разі зазначення такого способу отримання у заяві.

Підставою для  відмови у видачі Довідки є невідповідність відомостей, зазначених у заяві, даним, наявним в інформаційно-комунікаційних системах контролюючого органу.

Звертаємо увагу, що бланк та зразок заяви, яка подається для отримання Довідки, розміщені в підрозділі “Адміністративні послуги” розділу “Діяльність” субсайту ГУ ДПС у Київській області.

Комунікаційна платформа: [email protected]
Підписатись на сторінку Фейсбук https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

Читати також