Головне управління ДПС у Київській області інформує

by Redaktor
податкова

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Управління інформаційної взаємодії
04151, м. Київ – 151, вул. Святослава Хороброго, 5а
телефон (факс) 246-23-40

Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: [email protected] 
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Які платники податку сплачують підвищену  суму податку на нерухомість

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.п. 266.7.1 прим.1 п.266.7 ст.266 Податкового кодексу, за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. метрів (для квартири) та/або 500 кв. метрів (для будинку), розрахована сума податку на нерухоме майно, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

Нагадуємо, що фізичні особи мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян»/розділ «Загальна інформація про платника»/вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)» приватної частини Електронного кабінету (вхід до якої здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису), що розміщений за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

CГ, на яких не поширюється  обов’язок ведення обліку товарних запасів

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що ведення обліку товарних запасів, або якогось іншого додаткового обліку, не передбачено для платників єдиного податку І групи.

Обов’язок суб’єктів господарювання вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, встановлений п.12 ст.3 Закону України №265. Порядок та форма обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, встановлюються Міністерством фінансів України.

На ФОП, які є платниками єдиного податку ІІ-ІУ груп та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння), не поширюються вимоги щодо обов’язку вести облік товарних запасів і підтвердження обліку та походження товарів документами для цілей контролю за дотриманням законодавства у сфері застосування РРО.

Хто є членами сім’ї першого та другого  ступенів споріднення

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що підпунктом 14.1.263 пункту 14.1 статті 263 Податкового кодексу України визначено, що  членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу IV цього Кодексу вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розділу IV цього Кодексу вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

Які платники можуть бути включені до плану-графіка документальних планових перевірок на 2024 рік

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.п.69.35 прим.2 п.69 підрозд.10 розд.ХХ ПКУ з 01 грудня 2023 по 31 грудня 2024 до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2023 – 2024 роки можуть можуть бути включені виключно:

  • ПП, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції;
  • ПП, які здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор (гральний бізнес);
  • ПП, які надають фінансові, платіжні послуги;
  • нерезиденти, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи та відповідають одному з критеріїв:
  • рівень зростання податку на прибуток на 50% і більше менший рівня зростання доходів;
  • декларування нарахованої з/плати за відсутності декларування прибутку або декларування доходу, звільненого від оподаткування відповідно до міжнародного договору України;
  • інші ПП, які за 2021 календарний рік відповідають хоча б одному з критеріїв, визначених п.п.5 п.п.69.35 прим.2 п.69  підр.10 розд.ХХ ПКУ.

При формуванні плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2024 рік враховуються показники позитивної динаміки:

  • рівнів сплати податку на прибуток та податку на додану вартість по відповідній галузі за дев’ять місяців 2023 року.
  • рівнів нарахування та/або виплати податковим агентом – юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати за дев’ять місяців 2023 року.

Декларування доходів громадян: Право на податкову знижку

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платники податків мають змогу повернути у 2024 році  частину коштів у вигляді податкової знижки у разі:

  • понесення протягом звітного 2023 року витрат, дозволених до включення до податкової знижки відповідно до п.166.3 ст.166 Податкового кодексу;
  • якщо витрати підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема: квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт/послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця/отримувача, та копіями договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинна відображатись вартість таких товарів (робіт/послуг) та строк оплати за них. Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з декларацією;
  • податкова знижка надається виключно резиденту, що має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а також резиденту – фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті – п.п.166.4.1 п.166.4 ст.166 ПКУ;
  • загальна сума податкової знижки у звітному податковому році не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшену з урахуванням положень п.164.6 ст.166 ПКУ (крім випадку, визначеного п.п.166.4.4 п.166.4 ст.166 ПКУ) – п.п.166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ;
  • у разі включення до податкової знижки витрат, передбачених п. п.166.3.10 п.166.3 ст.166 ПКУ, податкова знижка розраховується окремо від інших витрат та не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, отриманого у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу – п.п.166.4.4 п.166.4 ст.166 ПКУ;
  • використання права на нарахування податкової знижки лише за наслідками звітного податкового року. Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься – 166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ;

Декларація за звітний 2023 рік подається по 31 грудня 2024 року включно.

СГ приймає від населення вторинну сировину та металобрухт: чи потрібен РРО/ПРРО?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу, реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку першої групи.

Водночас, постановою Кабінету Міністрів України від 23.08. 2000 №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугзатверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі – Перелік).
Відповідно до п. 19 Переліку,  при прийманні від населення вторинної сировини та металобрухту суб’єктам господарювання дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО та/або ПРРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

Пунктом 2 Постанови № 1336 встановлено, що для форм і умов проведення діяльності, визначених, зокрема, у п. 19 Переліку, граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій не встановлюється.

Проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються ДПС та її територіальними органами

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що проставлення апостиля на офіційних документах, які видаються ДПС та її територіальними органами, здійснюється Державною податковою службою України відповідно до Правил проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, затверджених наказом МЗС, МВС, МОН, Мінфіну, Мін’юсту від 17.03.2023 №125/209/293/139/999/5 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.03.2023 за № 478/39534 (далі – Правила).

Для проставлення апостиля документи подаються до Державної податкової служби України за адресою: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053.

Перелік документів, які необхідно подати:

  1. оригінал документа, на якому проставляється апостиль, або його засвідчену в установленому порядку копію;
  2. документ про оплату послуги з проставлення апостиля або документ, що підтверджує право на звільнення від сплати, чи його копію, засвідчену в установленому порядку;
  3. заяву від особи, яка подає такі документи.

Проставлення апостиля, відмова в його проставленні здійснюються ДПС у строк до 20 робочих днів з дня отримання ДПС заяви та документів, необхідних для отримання послуги з проставлення апостиля.

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 01.02.2023 № 54 «Про розмір та порядок оплати послуг з проставлення апостиля», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.03.2023 за № 395/39451, встановлено плату за надання послуги із проставлення апостиля на документах, що видаються ДПС та її територіальними органами і призначені для використання на території інших держав, у розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 51 грн.

Від унесення плати звільняються особи з інвалідністю 1-ої і 2-ої груп, особи з інвалідністю внаслідок Другої світової війни, громадяни, які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти-сироти у разі проставляння апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян.

Рахунок для зарахування плати з надання послуг з проставлення апостиля ДПС:

Отримувач: ГУК у м. Києві/Шевченківський р-н/22012500
Код за ЄДРПОУ: 37993783
Рахунок отримувача: UA918999980334109879031026011
Банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.)
Призначення платежу: за надання послуги з проставлення апостиля.
Відповідна інформація розміщена на вебпорталі ДПС: Головна/Прес-центр/Новини/Надання послуги з проставлення апостиля на офіційних документах, виданих Державною податковою службою України та її територіальними органами (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/668739.html).

Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: [email protected] 
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast\

ГУ ДПС у Київській області

Читати також