Втрати пального внаслідок військової агресії Російської Федерації, підлягають відображенню на підставі первинних документів
Головне управління ДПС у Київській інформує, що у разі, якщо пальне втрачене, зіпсоване, знищене, в тому числі в наслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин, то відповідно до норм п.п. 216.3 ст. 216 Податкового кодексу України суб’єкти господарювання, які є платниками акцизного податку з реалізації пального, зобов’язані скласти акцизну накладну на такі операції (код операції для складання в одному примірнику 2).
Операцій із втрати пального внаслідок військової агресії РФ підлягають відображенню на підставі первинних документів, складених відповідно до Закону України від 16.07.1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та з урахуванням положень ст. 231 ПКУ (на обсяги пального, зокрема, зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин платниками акцизного податку з реалізації пального складаються також акцизні накладні на обсяги втраченого пального, які підлягають подальшій реєстрації після завершення дії воєнного стану).
Одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можна скористатись до 01 березня 2023 року
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що одноразове (спеціальне) добровільне декларування проводиться в Україні з 01 вересня 2021 року до 01 березня 2023 року і передбачає сплату збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування в порядку, строки та в розмірах, встановлених ПКУ, а також виконання інших умов, визначених підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Нагадуємо, що одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування дає право фізичним особам цивілізовано легалізувати активи, приховані від оподаткування під час їх набуття (отримання).
Скориставшись одноразовим декларуванням активів, особа отримує можливість повернути гроші чи інші активи в легальний обіг.
Подати одноразову (спеціальну) декларацію можуть, наприклад, ті, хто отримував зарплату в конверті чи працював без оформлення трудових відносин.
Перебіг строків взяття на облік у контролюючих органах ЮО та ФОП у період воєнного стану припиняється
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Законом України від 15.03.2022 № 2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесені зміни до Податкового кодексу України згідно з якими тимчасово, на період до припинення воєнного стану, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених пунктом 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Зокрема, тимчасово, на період до припинення воєнного стану для контролюючих органів припиняється перебіг строків, встановлених для взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів за основним місцем обліку або фізичних осіб – підприємців за податковою адресою та передачі даних про взяття на облік таких платників податків у контролюючих органах до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань – п.п. 69.19 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Що таке ПРРО?
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що абзацом 37 ст. 2 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями визначено, що програмний реєстратор розрахункових операцій – це програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для виконання платіжних операцій.
Контролюючий орган забезпечує безоплатне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання.
Подання останньої податкової декларації платника ЄП – ФОП та Додатку 1 ФОП щодо яких до ЄДР внесено запис про припинення підприємницької діяльності
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє платників податків, що фізичні особи – підприємці, щодо яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань внесено запис про припинення підприємницької діяльності, податкові декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – Декларація) востаннє подають за податковий (звітний) квартал, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, або до закінчення звітного періоду, на який припадає дата ліквідації.
При цьому в полі 8 «Особливі відмітки» Декларації у рядку 8.1 «платника податку, що подає декларацію за останній податковий (звітний) період, на який припадає дата державної реєстрації припинення» проставляється позначка «+».
Звертаємо увагу, що відповідно до п. 42.6 ст. 42 ПКУ електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється, зокрема, у випадку наявності в Державному реєстрі інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи, тому остання Декларація подається платником податку особисто або уповноваженою на це особою чи надсилаються поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.
Разом з останньою Декларацією фізичні особи подають додаток 1 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (крім фізичних осіб, які звільняються від сплати за себе ЄВ на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»).
Щодо відновлення правил нарахування та сплати ПДВ платниками, які переходили на ІІІ групу ЄП зі сплатою 2% доходу, після завершення воєнного стану
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що платник ПДВ в податковій звітності за перший звітний період після завершення дії воєнного стану повинен нарахувати податкові зобов’язання на вартість товарів, послуг, необоротних активів використаних (поставлених, реалізованих) у неоподатковуваних операціях (реалізованих у період дії воєнного, надзвичайного стану), суми ПДВ по яких були включені до складу податкового кредиту на дату переходу такого платника на спрощену систему оподаткування, встановлену для ІІІ групи платників ЄП та сплатою 2% доходу.
База оподаткування при нарахуванні податкових зобов’язань за необоротними активами визначатиметься виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами – виходячи з вартості їх придбання.
Зазначені операції повинні бути відображені в податковій декларації з ПДВ у відповідних рядках рядка 4 «Нараховано податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України за операціями, що оподатковуються».
Такий платник повинен скласти не пізніше останнього дня першого звітного періоду після завершення дії воєнного стану та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) зведену податкову накладну за зазначеними товарами/послугами, необоротними активами.
Після завершення воєнного стану в платника ПДВ зберігається право на використання сум ПДВ, віднесених до складу податкового кредиту на дату переходу на спрощену систему оподаткування за ставкою 2 % доходу, за товарами/послугами не реалізованими у період перебування на спрощеній системі оподаткування за ставкою 2 %, при обчисленні податкових зобов’язань з ПДВ у податковій звітності за перший звітний період після завершення дії воєнного, надзвичайного станів та подальші звітні періоди.
За товарами, придбаними з ПДВ платником єдиного податку ІІІ групи за ставкою 2 %, що лишилися не проданими після завершення військового стану, після переходу на загальну систему оподаткування та відновлення реєстрації платника ПДВ, податковий кредит не відновлюється.
Електронний документообіг між платниками податків та контролюючими органами
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що електронний документообіг між платниками податків та контролюючими органами здійснюється відповідно до ПКУ та Законів України №851 «Про електронні документи та електронний документообіг» , № 2155 «Про електронні довірчі послуги» без укладення відповідного договору.
Перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, визначає керівник платника податків, він же змінює їхні повноваження.
Суб’єктом електронного документообігу платник податків стає після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155.
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках:
– отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків;
– отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків;
– отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи;
– наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи;
– наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю.
Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: [email protected]
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області