Дайджест новин ГУ ДПС у Київській області

by hostwx

Зміни до ЗУ №265 “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, внесені ЗУ №3219

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що Законом України від 30.06.2022 року №3219 внесені зміни, зокрема до Закону України від 06.07.1995 №265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»:

– СГ звільняються від відповідальності за порушення вимог ЗУ №265, вчинені у період з 01 січня 2022 до 01 жовтня 2023, крім відповідальності за порушення порядку розрахунків при продажу підакцизних товарів, діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти та у сфері організації та проведення азартних ігор;

– з 01 жовтня 2023 року застосування штрафних санкцій за порушення порядку використання РРО/ПРРО відновлюється. З цієї дати СГ звільняються від відповідальності  за порушення вимог ЗУ №265 (крім порушень порядку розрахунків при продажу підакцизних товарів),  вчинені при продажу товарів/послуг на:

ТОТ – по дату завершення тимчасової окупації відповідних територій;

територіях активних бойових дій – по дату завершення бойових дій;

територіях можливих бойових дій – по дату припинення можливості бойових дій.

Дати завершення бойових дій, дати завершення тимчасової окупації, дати припинення можливості бойових дій визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ;

– тимчасово, до закінчення воєнного стану, але не довше ніж до 01 серпня 2025 року встановлено зменшений розмір штрафних санкцій (25% вартості проданих з порушенням товарів/послуг за порушення, вчинене вперше та 50% за кожне наступне порушення, – було 100% та 150% відповідно) за незастосування РРО/ПРРО, невидачу розрахункового документу або видачу його на неповну суму покупки, що застосовуються до ФОП – платників ЄП, не зареєстрованих платниками ПДВ, які здійснюють торгівлю (крім підакцизних, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медпризначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння).

Чи можна здійснювати торгівлю алкогольними напоями в орендованому приміщенні торговельною площею менше 20 кв. м, яке є частиною торгового приміщення з торговельною площею понад 20 кв. м

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до абзацу 14 ст. 1 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», місцем торгівлі є місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пива – без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. м, обладнане реєстраторами розрахункових операцій та/або  програмними реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.

Таким чином, у торговому приміщенні з торговельною площею менше 20 кв. м СГ не має права здійснювати реалізацію алкогольних напоїв, крім пива, оскільки реалізація пива здійснюється без обмеження площі.

Для цигарок та алкоголю запроваджуються акцизні марки нового зразка – з додатковим захисним голографічним елементом

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що  01 липня 2023 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 19 червня 2023 року №618 “Деякі питання маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах”, якою ухвалено рішення про заміну акцизних марок для маркування алкоголю, тютюну та цигарок.

Постановою №618 затверджено нові зразки марок акцизного податку для:

  • алкогольних напоїв вітчизняного та імпортного виробництва;
  • тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вітчизняного та імпортного виробництва.

Державній податковій службі доручено  забезпечити виготовлення та продаж з 25 серпня акцизних марок нового зразка для алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вітчизняного та імпортного виробництва в установленому порядку.

Припиняється з 01 вересня 2023 року продаж марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигарета старого зразка, а до 31 січня 2024 року  акцизні марки старого зразка мають бути знищені.

Як анулювати реєстрацію платника ПДВ особі, що перебуває на обліку в районі, розташованому в зоні бойових дій

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що  відповідно до п. 184.3 ст. 184 ПКУ, контролюючий орган анулює реєстрацію особи як платника податку на додану вартість платникам, які подали заяву про анулювання реєстрації, якщо встановить, що така особа відповідає вимогам п. 184.1 ст. 184 ПКУ.

Для анулювання реєстрації, платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ (додаток 3 до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233).

Заяву можна подати засобами електронного зв’язку в електронній формі.
В умовах дії правового режиму воєнного стану, територіальні органи ДПС, розташовані у зоні проведення бойових дій, не можуть здійснювати свої повноваження, у тому числі повноваження щодо реєстрації/анулювання реєстрації платників ПДВ.

Для забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС у період воєнного стану в Україні, повноваження територіальних органів ДПС, у роботі яких встановлено простій, закріплені за іншими територіальними органами.

Отже, суб’єкт господарювання, який перебуває на обліку в районі, розташованому в зоні бойових дій, з метою анулювання своєї реєстрації як платника ПДВ може подати заяву про анулювання реєстрації за формою № 3-ПДВ засобами електронного зв’язку в електронній формі.

У розділі 1 заяви за формою № 3-ПДВ платник зазначає найменування контролюючого органу, в якому він перебуває на обліку.

Заяву розглядатиме територіальний орган ДПС, за яким закріплено виконання повноважень щодо реєстрації/анулювання реєстрації платників ПДВ територіального органу ДПС, у роботі якого встановлено простій.

Небанківські надавачі платіжних послуг

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до норм Законів України від   №1591 «Про платіжні послуги» та  від 12.01.2023 №2888 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо платіжних послуг)» до небанківських надавачів платіжних послуг належать:

-платіжні установи (у тому числі малі платіжні установи);

-філії іноземних платіжних установ;

-установи електронних грошей;

-фінансові установи, що мають право на надання платіжних послуг;

-оператори поштового зв‘язку;

-надавачі нефінансових платіжних послуг;

-фінансова установа, що має право на надання платіжних послуг, – юридична особа, яка отримала ліцензію на провадження діяльності з надання фінансових послуг та ліцензію на надання окремих фінансових платіжних послуг, з урахуванням обмежень, визначених цим Законом;

 -емітент електронних грошей – установа електронних грошей або інша юридична особа, яка надає платіжні послуги з випуску електронних грошей та виконання платіжних операцій з ними, у тому числі відкриття та обслуговування електронних гаманців, та має право на надання такої платіжної послуги відповідно до Закону №1591.

Звертаємо увагу, що повернення суми бюджетного відшкодування також може здійснюватися на рахунки платника у небанківського надавача платіжних послуг. Для цього платник податків зобов’язаний лише вказати реквізити його рахунку, відкритого в небанківського надавача платіжних послуг, для перерахування бюджетного відшкодування. Дані про рахунки платника податків вносяться до Реєстру заяв про повернення сумибюджетного відшкодування

Чи нараховуються штрафні санкції та пеня платникам єдиного внеску у період з початку дії воєнного стану в Україні

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до Закону України від 30 червня 2023 № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», який набрав чинності 01.08.2023 року, внесені зміни до:

–  п. 9 прим. 21 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями, тимчасово, за порушення, вчинені у період з початку дії воєнного стану на території України, до 01 серпня 2023 року, штрафні санкції, визначені частиною 11 ст. 25 Закону № 2464, не застосовуються.

– п. 9 прим. 22 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України № 2464-VI, тимчасово, на період з початку дії воєнного стану на території України, до 01 серпня 2023 року, платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за цей період підлягає списанню.

ЗУ № 3219: Частково зняті обмеження на проведення документальних перевірок

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», який набрав чинності 01.08.2023 року, передбачено часткове зняття обмежень на проведення контролюючими органами документальних перевірок.

Зазначене стосується документальних позапланових перевірок, які проводяться на звернення платника податків та/або з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 (у частині документальних позапланових перевірок платників щодо яких отримано інформацію, що свідчить про порушення податкового законодавства з питань оподаткування доходів, отриманих нерезидентами із джерелом походження з України, та/або з  питань оподаткування нерезидентів, які здійснюють діяльність через відокремлені підрозділи, платників, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають фінансові, платіжні послуги), 78.1.2 (в частині контролю за трансфертним ціноутворенням), 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.9, 78.1.12, 78.1.14 – 78.1.16, 78.1.21 та 78.1.22 пункту 78.1 статті 78 ПКУ, та/або документальних позапланових перевірок платників, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями.

Водночас, змінено вимоги до складання плану-графіку проведення документальних планових перевірок: тимчасово на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану до плану-графіку документальних планових перевірок можуть бути включені платники податків:

  • сфери виробництва та/або реалізації підакцизної продукції;
  • сфери організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес);
  • надавачі фінансових, платіжних послуг.

Які суб’єкти господарювання звільняються від штрафних санкцій за порушення вимог закону про застосування РРО з початку дії воєнного стану

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», який набрав чинності 01.08.2023 року, внесені зміни, зокрема до розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265).

Відповідно до п. 12 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265, суб’єкти господарювання звільняються від відповідальності за порушення вимог Закону № 265, вчинені ними у період з 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року, крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.

Починаючи  з 01.10.2023 року, штрафні санкції застосовуються до всіх суб’єктів господарювання, при цьому від відповідальності звільняються СГ за порушення вимог Закону № 265 (крім порушень порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів), вчинені ними при продажу товарів, наданні послуг на:

– тимчасово окупованих РФ територіях України, – по дату завершення тимчасової окупації відповідних територій;

– територіях активних бойових дій, – по дату завершення бойових дій на відповідних територіях;

– територіях можливих бойових дій, – по дату припинення можливості бойових дій на відповідних територіях.

Дати завершення бойових дій, дати завершення тимчасової окупації, дати припинення можливості бойових дій визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.

Нагадуємо, що Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ, затверджений наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 22.12.2022 року №309 (зі змінами та доповненнями).

Відповідальність за порушення вимог Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що у зв’язку з набранням з 01.08.2023 чинності Законом України від 30.06.2023 №3219-IX (далі – Закон № 3219) штрафні (фінансові) санкції, за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», до СГ, які провадять діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», та пов’язані із здійсненням розрахунків за товари/послуги без застосування РРО/ПРРО, та/або невидачу відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункової операції, застосовуються у таких розмірах:

  • 100 % вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
  • 150 % вартості проданих з порушенням товарів – за кожне наступне вчинене порушення.

Зазначені штрафні (фінансові) санкції до 01.08.2023 застосовуються з урахуванням особливостей, визначених п.12 Прикінцевих положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, а починаючи з 01.08.2023, зазначені вище штрафні (фінансові) санкції, крім СГ, які здійснюють діяльність у сфері продажу підакцизних товарів, також застосовуються і до СГ у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор.

З 01.10.2023 штрафні фінансові санкції застосовуються до всіх платників податків, що допустили порушення.

Звертаємо увагу, що  у період з 1 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення воєнного стану, до ФОП, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або надають послуги, фінансова відповідальність за:

– проведення розрахункових операцій з використанням РРО/ПРРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів/послуг;

– непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи;

– невидача у паперовому вигляді та/або електронній формі відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об‘єкті такого СГ, застосовується у таких розмірах:

25 % вартості проданих з порушеннями товарів/послуг – за порушення, вчинене вперше;

50 % вартості проданих з порушеннями товарів/послуг – за кожне наступне вчинене порушення.

Тобто, фінансову відповідальність до ФОП – платників єдиного податку, не зареєстрованих платниками ПДВ, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім ризикових груп товарів) або надають послуги, знижено

РРО та/або ПРРО не застосовуються у разі оплати коштів шляхом перерахування їх покупцем виключно на поточний рахунок ФОП (формату ІВАN)

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або програмні РРО (далі – ПРРО) не застосовуються, якщо оплата коштів  здійснюється покупцем виключно на поточний рахунок фізичної особи – підприємця (далі – ФОП), – така операція не є розрахунковою, адже за таких обставин продавець надає покупцю повні банківські реквізити (поточний рахунок  формату ІВАN) для здійснення оплати.

Нагадаємо, що згідно зі ст. 2 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», розрахунковою операцією є приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів/послуг, видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару/послуги банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Тобто, РРО та/або ПРРО не застосовуються у разі оплати коштів шляхом перерахування їх покупцем виключно на поточний рахунок ФОП, оскільки така операція не є розрахунковою.

У разі здійснення розрахунків у інший спосіб: готівкою, платіжною карткою, тощо, застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим.

З початку року платники пристоличного регіону спрямували до Зведеного бюджету більше 38,5 млрд грн

За повідомленням в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Юліани Козаченко, з початку року платники пристоличного регіону спрямували до Зведеного бюджету більше 38,5 млрд грн. Зокрема, зазначено, що до державного бюджету за січень – вересень 2023 року надійшло 15,0 млрд грн.

“Дякуємо кожному платнику за своєчасність та повноту сплати податкових зобов’язань, адже у такий непростий для держави час бізнес Київщини продовжує наповнювати бюджет, створювати робочі місця, активно та енергійно працювати, підтримуючи економіку та наближаючи перемогу”, – зазначила Юліана Козаченко.

ГУ ДПС у Київській області

У разі сплати протягом 30 календарних днів, наступних за отриманням ППР, суми ПЗ, донарахованих перевірками, відновленими/ розпочатими з 01 серпня 2023 та завершеними до припинення воєнного стану, штрафні санкції та пеня не нараховуються

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що  01 серпня 2023 року набрала чинності норма п.п.69.37 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодесу України (далі – ПКУ), відповідно до якої тимчасово, на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України “Про введення воєнного стану в Україні” від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України “Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні” від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, у разі сплати платником податків протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання податкового повідомлення-рішення, суми податкового зобов‘язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, які були відновлені або розпочаті з 01 серпня 2023 року та завершені до дня припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України “Про введення воєнного стану в Україні” від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України “Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні” від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобов‘язання, вважаються скасованими, а пеня не нараховується.

Сума грошового зобов‘язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні, вважається неузгодженою до моменту повної сплати податкового зобов‘язання, визначеного в такому податковому повідомленні-рішенні, але не пізніше ніж протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання платником податків такого податкового повідомлення-рішення.

Сума податкового зобов‘язання, сплаченого у порядку, передбаченому цим підпунктом, не підлягає оскарженню.

Зазначеним положенням пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ доповнив Закон України від 30.06.2023 №3219.

Подання ФОП заяви про застосування спрощеної системи оподаткування в електронному вигляді

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ),  для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – Заява).

Надіслати Заяву фізична особа – підприємець може у меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету. Тут обирається рік та місяць, в якому створюється Заява, з переліку запропонованих електронних форм обирається Заява за формою F0102003. За замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації платника податків.

У формі Заяви слід заповнити всі відповідні поля електронного документу, затим підписати та надіслати. Звертаємо увагу, що реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.

У разі переходу ФОП на спрощену систему оподаткування (І-ІІІ група платників єдиного податку) до Заяви подається розрахунок доходу за попереднiй календарний рiк, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування (далі – Розрахунок). Для цього у вкладці «Додатки» платник обирає опцію «Додати» Розрахунок за формою F0102103 і заповнює обов’язкові поля.

За наявності другої квитанції про прийняття електронного документа, датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Водночас повідомляємо, що вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанції №2 щодо приймання та обробки Заяви, надісланої користувачу Електронного кабінету.

Щодо обчислення ЮО – платниками ЄП четвертої групи МПЗ для земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що   підпунктом 38 прим. 1.1.2 п. 38 прим. 1.1 ст. 38 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), мінімальне податкове зобов’язання (далі – МПЗ) щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої не проведена, обчислюється за формулою:
МПЗ = НГО x S x К x М/12, де:

МПЗ – мінімальне податкове зобов’язання;

НГО – нормативна грошова оцінка 1 га ріллі по Автономній Республіці Крим або по області з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого ПКУ для справляння плати за землю;

S – площа земельної ділянки, гектарах;

М – кількість календарних місяців, протягом яких земельна ділянка перебуває у власності, оренді, користуванні на інших умовах платника;

К – коефіцієнт, що становить 0,05.

Тимчасово для розрахунку МПЗ за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки коефіцієнт «К» застосовується із значенням 0,04  – п. 67 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

Форму податкової декларації платника єдиного податку ІУ групи затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 із змінами та доповненнями .

Додаток 3 «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» до Декларації (далі – Додаток 3) є невід’ємною частиною податкової декларації платника єдиного податку ІУ групи.
Відповідно до форми Додатку 3, показники для розрахунку МПЗ відображаються :

S – у графах 3 і 4;

НГО – у графі 6;

К – у графі 7;

М – у графі 8;

МПЗ – у графі 10.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок, на 01 січня поточного року за формулою встановленою п. 289.2 ст. 289 ПКУ.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок – абзац п’ятий п. 289.2 ст. 289 ПКУ.

На сайті Держгеокадастру України у розділі «Ринок та оцінка земель» 12.01.2023 розміщено інформацію «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2022 рік», яка містить  інформацію про значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2022 рік, який становить для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) – 1,0, та наявну інформацію щодо коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель у розрізі років, який, зокрема,  становить: 2017 рік – 1,0; 2018 рік – 1,0; 2019 рік – 1,0; 2020 рік – 1,0; 2021 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги)).

Для отримання інформації щодо нормативної грошової оцінки 1 га ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, необхідно звертатися до територіальних органів Держгеокадастру.

Офіційно оформлена праця – гарантія соціального захисту найманого працівника

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що офіційне працевлаштування є обов’язковою умовою відносин працівника з роботодавцем. Належне ставлення обох  сторін трудових відносин до своїх прав та обов’язків  забезпечує позитивний результат і досягнення поставленої мети.

Легальне працевлаштування забезпечує працівникові ряд переваг, серед них:

– гідні умови праці;

– виплата заробітної плати регулярна, а її рівень не нижчий мінімального;
– оплата лікарняних – страхові виплати у зв’язку з  тимчасовою втратою працездатності, у зв’язку з настанням нещасного випадку на виробництві;

– гарантовані виплати у зв’язку з настанням безробіття;

– сплачені із офіційної заробітної плати страхові внески забезпечать право на гідну пенсію;

– дотримання норм трудового законодавства роботодавцем: встановлення тривалості робочого часу згідно з існуючими нормами, заборона роботи у вихідні дні, надання оплачуваної відпустки, створення належних умов праці на робочому місці, забезпечення охорони праці, тощо.

Легальне працевлаштування забезпечує працівникам впевненість у завтрашньому дні, створює можливості для реалізації здібностей та мотивує удосконалювати навики виконуваної роботи, стимулює продуктивний, творчий підхід до праці.

Неофіційно працевлаштована особа  ризикує  залишитися без права на отримання соціальних пільг та гарантованих державою виплат, а роботодавець ризикує отримати штрафні санкції.

Офіційно оформлена праця є гарантією соціального захисту найманого працівника,  для роботодавця – запорука процвітання бізнесу.

Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкт господарювання повинен:

–  укласти трудовий договір у письмовій формі;

–  оформити наказ про прийняття на роботу;

–  надати до органу ДПС Повідомлення про прийняття працівника на роботу.

Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: [email protected]
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

Читати також