ДПС у Київській області повідомляє

by Redaktor
Dps

«Моя податкова»: зручний мобільний сервіс для громадян

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що мобільний застосунок «Моя податкова» від Державної податкової служби України доступний для завантаження на смартфони з операційними системами Android та iOS. Це сучасний цифровий інструмент, який забезпечує зручний доступ до електронних сервісів податкової служби, дозволяє отримувати важливу податкову інформацію та навіть сплачувати податки за допомогою платіжних систем.

Що можна знайти у застосунку?

Розділ «Мої дані» містить інформацію про адресу реєстрації, фактичне місце проживання, об’єкти оподаткування, наявність податкових зобов’язань (ППР) та стан розрахунків з бюджетом.
Розділ «Послуги» надає можливість сформувати запит щодо сум отриманих доходів, подати декларацію про майновий стан і доходи, зокрема для оформлення податкової знижки.
Розділ «Повідомлення» містить електронні квитанції, дані з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо нарахованих доходів, сплачених податків, військового збору, а також офіційні листи від податкових органів.
Презентаційні матеріали та відеоматеріали про можливості застосунку можна переглянути за посиланням: https://tax.gov.ua/mobilniy-zastosunok-moya-podatkova .
Сервіс «Моя податкова» – впевнений крок до сучасного податкового сервісу в цифровій Україні!

Як подати декларацію про доходи за 2024 рік: покрокова інструкція

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що в Україні триває деклараційна кампанія – 2025. Фізичні особи, які отримували доходи, з яких не було сплачено податок, зобов’язані подати декларацію про майновий стан і доходи та самостійно сплатити податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) і військовий збір. Це передбачено Податковим кодексом України.

Подати декларацію можна одним із трьох способів:
•   Особисто або через уповноважену особу у територіальному органі ДПС.
•   Поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення (надсилати не пізніше ніж за 5 днів до завершення строку подання).
•   В електронній формі через сервіси ДПС, що є найбільш зручним варіантом.

Електронне декларування значно спрощує процес та економить час. Для цього потрібно:
мати кваліфікований електронний підпис (КЕП) – детальний алгоритм отримання за посиланням  https://ca.tax.gov.ua/etrusted-services
•   доступ до мережі Інтернет.

Заповнити декларацію можна через:
•   Електронний кабінет платника – детальна відео інструкція на сайті ДПС України: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/podatok-na-dohodi-fizichnih-osib/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan/774470.html;
•  Мобільний застосунок “Моя податкова” – інструкція тут: https://tax.gov.ua/mobilniy-zastosunok-moya-podatkova/videomateriali/10156.html.

Слід зазначити, що Сервіси ДПС частково автоматично заповнюють декларації на основі:
•   облікових даних платника;
•   відомостей про доходи з Державного реєстру фізичних осіб;
•   інформації про об’єкти нерухомого та рухомого майна.
Це значно спрощує процес та зменшує ризик помилок.

Вчасне декларування доходів – це не лише вимога закону, а й гарантія уникнення штрафних санкцій.

Понад 2,7 млрд грн ПДВ спрямували до держбюджету платники Київщини
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє про вагомий внесок підприємств і підприємців регіону у наповнення державного бюджету. За січень – лютий 2025 року до бюджету надійшло 2791,2 млн грн податку на додану вартість (ПДВ), що становить 43,2% від загальних надходжень до державного бюджету.
Порівняно з аналогічним періодом 2024 року сума перерахованого ПДВ зросла на 34,3%. Така позитивна динаміка свідчить про стабільне функціонування бізнесу, покращення адміністрування податку та відповідальність платників.

Головне управління ДПС у Київській області продовжує цикл зустрічей із платниками податків, спрямованих на підтримку бізнесу у питаннях функціонування Системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків (СМКОР).

Заступник начальника податкової служби Київщини Валерія Буділовська роз’яснила присутнім основні рекомендації розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, а саме, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчить про невідповідність платника податку критеріям ризиковості та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку щодо ведення фінансово-господарської діяльності суб’єкта господарювання.
У ході зустрічі податківці наголосили,  що у разі наявності інформації або документального підтвердження реального здійснення господарської діяльності суб’єкт господарювання може звернутися до комісії регіонального рівня для перегляду свого статусу. Зокрема, якщо підприємство потрапило до переліку ризикових, оперативне реагування та правильно підготовлені документи можуть сприяти його виключенню з цього списку.

Як перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката?

Навіщо потрібно здійснювати перевірку терміну дії кваліфікованого сертифіката?
Для того, щоб бути впевненим, що у вашого сертифікату
не закінчився термін дії – зазвичай він дорівнює 2 роки, необхідно самостійно здійснити перевірку електронного підпису, це має зробити сам власник підпису.
Якщо сертифікат виявиться недійсним, документ втратить юридичну силу.

Виникли питання щодо податкового боргу? Зателефонуйте за номером гарячої лінії та отримайте відповіді фахівців на ваші запитання.
З понеділка по четвер з 8:00 до 17:00, у п’ятницю з 8:00 до 15:45.

Спільна нарада фахівців управління контролю за підакцизними товарами за участі в.о.начальника управління Андрія Неруша з виробниками та імпортерами підакцизних товарів відбулась в приміщенні ГУ ДПС у Київській області

Актуальним питанням цієї зустрічі було обговорення тестового режиму функціонування Електронної системи простежуваності окремих видів підакцизних товарів. Так, з 1 січня 2026 року контроль за переміщенням вироблених або ввезених товарів (алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах) здійснюватиметься за допомогою електронних марок акцизного податку. Це передбачено Законом України від 29 червня 2023 року № 3173-IX.

Особливу увагу приділили обговоренню тестування програмного забезпечення Електронної системи обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, період якого триватиме з 01 березня до 31 грудня 2025 року, в т.ч. напрацювання проблемних питань.
В ході зустрічі було приділено увагу окремим положенням системи оподаткування підакцизних товарів у Європейському Союзі (Track and Trace) вимоги Директиви 2014/40/ЄС  та можливість  їх імплементації в національне право в рамках оподаткування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Податківці зауважили, що на періоді до впровадження електронних марок акцизного податку підприємства повинні маркувати продукцію паперовими марками відповідно до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251.

Як оподатковуються дивіденди фізичних осіб: що потрібно знати?

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що дивіденди є важливим джерелом пасивного доходу для фізичних осіб, і їхнє оподаткування регулюється Податковим кодексом України (далі – ПКУ). Відповідно до законодавства, ставка податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) залежить від статусу емітента дивідендів.
Згідно з п.п. 167.5.2 п. 167.5 ст. 167 ПКУ, доходи у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентом – платником податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування), оподатковуються за ставкою 5%.

Якщо ж дивіденди нараховуються нерезидентами, інститутами спільного інвестування або суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, застосовується ставка 9% (п. 167.5.4 п. 167.5 ст. 167 ПКУ).
Окрему категорію становлять дивіденди, нараховані платнику податку за акціями або іншими корпоративними правами, що мають статус привілейованих, або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, що перевищує суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку згідно з п.п. 57.1 прим. 1. 4 п. 57.1 прим. 1 ст. 57 ПКУ, для цілей оподаткування прирівнюються до виплати заробітної плати з відповідним оподаткуванням (п.п. 170.5.3 п. 170.5 ст. 170 ПКУ), тобто оподатковуються за ставкою 18 відсотків.

Хто є податковим агентом?
Обов’язок щодо утримання та сплати ПДФО з дивідендів покладається на емітента корпоративних прав або іншу особу, яка здійснює таке нарахування. Податковим агентом є будь-який резидент, який нараховує дивіденди, включаючи того, який сплачує податок на прибуток підприємств у спосіб, відмінний від загального (є суб’єктом спрощеної системи оподаткування), або звільнений від сплати такого податку з будь-яких підстав (п.п. 170.5.1 та п.п. 170.5.2 п. 170.5 ст. 170 ПКУ).

Отже, щоб уникнути порушень і фінансових ризиків, важливо правильно визначати ставку оподаткування та своєчасно сплачувати податки.

Довідка без черг і паперів: як швидко отримати підтвердження відсутності боргів перед ДПС

У сучасному бізнес-середовищі, де час – найцінніший ресурс, оперативне отримання необхідних документів стає ключовим фактором успіху. Одним із таких важливих документів є довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Головне управління ДПС у Київській області нагадує, як швидко та зручно отримати цей документ, не витрачаючи зайвий час на черги та бюрократичні процедури.

Довідка, що надається відповідно до Порядку № 733, формується за відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Як отримати довідку?
Для отримання довідки платникові необхідно подати заяву за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 733. Це можна зробити двома способами:
1. У паперовій формі: Звернувшись до державної податкової інспекції за основним місцем обліку або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу.
2. В електронній формі: Скориставшись приватною частиною Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua.

Для цього необхідно:
•  Авторизуватися в системі за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
• Перейти до розділу «Заяви, запити для отримання інформації».
• Створити та надіслати заяву за формою J1300306 (для юридичних осіб) або F1300306 (для фізичних осіб).

Важливі нюанси
Заява має містити обов’язкове посилання на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості, та назву організації, куди буде подано довідку (п. 3 Порядку №733). Довідка надається безоплатно протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви.

Читати також